همراه اول
27. اسفند 1393 - 11:38   |   کد مطلب: 23039
ورزشکاران همدان نوروز را "در علقمه ایران" آغاز می‌کنند/ زمزمه گوش‌نواز "یا مقلب القلوب" در معراجگاه شهدا طنین‌انداز می‌شود
ورزشکاران همدان بر اساس یک سنت چند ساله، زیباترین لحظات سال جدید را در معراجگاه خاکی‌پوشان ایران، سپری کرده و " یا مقلب القلوب" را زمزمه خواهند کرد.

 دبیر شورای بسیج ورزش استان همدان با بیان این مطلب به خبرنگار ما گفت: همزمان با فرا رسیدن سال نو 200 نفر از ورزشکاران و مدال‌آوران همدان به مناطق عملیاتی جنوب اعزام خواهند شد.

علیرضا شمسی پور، هدف از برگزاری این برنامه فرهنگی را حفظ ارزش‌های دفاع مقدس و گسترش فرهنگ ایثار و شهادت و انتقال آن به نسل جوان دانست و افزود: ورزشکاران نیاز دارند که در طول سال با حضور در مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس، روحشان را معنوی‌تر کنند و همچنین بازدید جوانان ورزشکار از مناطق جنگی باعث می‌شود که شهدا را به عنوان الگوی عمل کار خودشان انتخاب کنند و اینگونه، راهشان را ادامه دهند.

وی‌ تصریح کرد: تربیت ورزشکاران با این هدف که سفیر خوبی برای جمهوری اسلامی در مسابقات برون‌مرزی باشد، از اهداف این سازمان است.

شمسی‌پور اظهار داشت: ما می‌خواهیم ورزشکاری تحویل جامعه دهیم که در شأن جمهوری اسلامی باشد، در گسترش ورزش پهلوانی تمام تلاش ما این است که آینده ورزش کشور به دست ورزشکاران با اخلاق باشد.

وی اعلام کرد: ورزشکاران در این سفر چهار روزه، از مناطق عملیاتی فتح‌المبین، رمضان ، هویزه شلمچه، طلاییه، اروندکنار، معراج شهدا و منطقه عملیاتی کربلا 4 بازدید کردند.

شمسی‌پور خاطرنشان کرد: در اردیبهشت ماه سال جاری نیز تعدادی از ورزشکاران استان به مناطق عملیاتی غرب کشور اعزام می‌شوند.

رئیس هیأت تیراندازی استان همدان بیان کرد: شهدا با پیروی از مکتب امام حسین(ع) برای دفاع از انقلاب اسلامی و ولایت فقیه خالصانه در مسیر شهادت‌طلبی حرکت و نام خود را در تاریخ انقلاب اسلامی ماندگار کردند.
روحشان را معنوی‌تر کنند و همچنین بازدید جوانان ورزشکار از مناطق جنگی باعث می‌شود که شهدا را به عنوان الگوی عمل کار خودشان انتخاب کنند و اینگونه، راهشان را ادامه دهند.

انتهای پیام/
 

دیدگاه شما

آخرین اخبار