همراه اول
6. فروردين 1394 - 16:13   |   کد مطلب: 23067
رئیس انجمن شنا جانبازان ومعلولان:
جوانگرایی بهترین اتفاق رشته شنا در ۹۳ بود
مجید نوروزی، رئیس انجمن شنای جانبازان ومعلولان، جوانگرایی را مهم ترین اتفاق این رشته در سال جاری عنوان کرد.

به گزارش همدان ورزش به نقل از خبرگزاری مهر، نوروزی اظهار کرد: نیمه اول سال برای انجمن شنا به دلیل حضور تیم ملی در بازی‌های پاراآسیایی اینچئون، توام با روزهای پرکاری بود. اردوهای آمادگی به صورت منظم و هر بار به مدت ۲۰ روز زیر نظر آقایان اقبالی و ضیایی برگزار شدند و در روزهای خارج از اردو نیز نظارت بر عملکرد انفرادی ملی پوشان و پیگیری انجام تمرینات طبق برنامه‎های کادر فنی، از دیگر اقدامات انجمن شنا بود.

نوروزی پیرامون بازی‌های پاراآسیایی اینچئون خاطر نشان کرد: تیمی که به اینچئون اعزام شد به نسبت دوره قبل از نظر سنی جوان‌تر بود و از ۹ شناگر، ۴ نفر زیر ۲۳ سال بودند. این اقدام به دلیل پشتوانه‎سازی برای تیم ملی در سال‌های آینده صورت گرفت و با وجود اینکه اکثر ورزشکاران اولین رقابت برون مرزی خود را تجربه می‌کردند، توانستند رکوردهای خوبی به ثبت برسانند و برای دور آتی بازی‌های پاراآسیایی که در اندونزی برگزار می‌شود نفرات خوبی خواهیم داشت.

رئیس انجمن شنا در این زمینه افزود: سطح رقابت و کیفیت عملکرد شناگران در این دوره از مسابقات بسیار بالا بود، به عنوان مثال شاهین ایزدیار ۴ مدال طلای خود را تنها با اختلاف در مجموع یک ثانیه از دست داد و در جایگاه دوم ایستاد و این نشان از شدت رقابتها و سنگینی آن دارد.

وی با اشاره به برنامه‌های آتی انجمن در سال آینده تصریح کرد: سال ۹۴ در نظر داریم مسابقات قهرمانی کشور را زیر نظر IPCبرگزار کنیم. همچنین تشکیل کمیته پیشکسوتان و استفاده از تجارب شناگران باسابقه در بحث مربیگری از دیگر اقدامات انجمن خواهد بود و برگزاری لیگ در دو مرحله را نیز در دستور کار داریم و چنانچه شرایط فراهم شود یک تا دو شناگر را به یکی از مسابقات برون مرزی اعزام خواهیم کرد.

رئیس انجمن شنا افزود: سرمایه گذاری برای شناگران جوان و کم و سن و سال در آینده برای ما بسیار ثمربخش خواهد بود. به عنوان نمونه می‌توان شاهین ایزدیار را مثال زد که از یازده سالگی زیر نظر انجمن شنا فعالیت می‌کرد و هم اکنون به یکی از بهترین شناگران تبدیل شده است. بنابراین تمرکز ما بر جوانگرایی همچنان در سال آینده نیز ادامه خواهد داشت و امیدواریم در این زمینه از حمایت‌های بیشتر فدراسیون برای جذب شناگران از سراسر استان‌ها بهره‌مند شویم.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار