همراه اول
6. فروردين 1394 - 16:26   |   کد مطلب: 23070
ملی‌پوش تیراندازی گفت: یک مربی که روان‌شناس هم باشد کمک بسیار زیادی در بالا بردن روحیات تیراندازی در مسابقات حساس دارد.

به گزارش همدان ورزش؛ نرجس امامقلی‌نژاد در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، درباره ضرورت حضور یک روان‌شناس در تیم ملی تیراندازی افزود: تیرانداری ورزشی با تمرکز بسیار بالاست و 70 درصد آن به ذهن و تمرکز حواس تیرانداز برمی‌گردد. بنابراین حضور یک روان‌شناس در کنار تیراندازان به خصوص برای مسابقات حساس خیلی مهم است.

 

وی ادامه داد: به خاطر نیاز مبرمی که تیراندازان به روان‌شناس دارند اکثر آنها با هزینه شخصی خودشان از روان‌شناس استفاده می‌کنند. متأسفانه ما نه تنها در تیراندازی بلکه در بیشتر و یا همه رشته‌های ورزشی از حضور روان‌شناس بی‌بهره هستیم.

 

امامقلی نژاد گفت: من در این زمینه مطالعات زیادی انجام می‌دهم و حتی برای مسابقات حساس با یک مشاور حتما مشورت می‌کنم چون مشاور به لحاظ روحی کمک بسیار زیادی برای کنترل استرس و کاهش فشار روانی روی ورزشکاران دارد. حضور یک روان‌شناس با تیم واقعا روحیه ورزشکاران را بالا می‌برد.

 

وی عنوان کرد: گاهی اوقات پیش می‌آید که مربی یا خود ورزشکار نمی‌داند باید چه کاری انجام دهد در این لحظه مشاوره‌های خوب کمک زیادی می‌کند.

 

ملی پوش تیراندازی کشورمان در پاسخ به این سوال که آیا حضور یک مربی روان‌شناس در هدایت تیم مؤثر است گفت: قطعا تأثیر دارد. یک مربی که قبلا دوره‌های مشاوره را گذرانده یا به عنوان رشته تخصصی تحصیل کرده به لحاظ روانی می‌داند در لحظه‌های حساس چه رفتاری داشته باشد.

 

وی افزود: الان آقای اینالو کمک بسیار زیادی در تیم ملی به ما می‌کند. گاهی اوقات شده که تیراندازان در مسابقات خیلی حساس استرس بسیار بالایی داشتند و برخی از آنها حضور اولشان بود ولی صحبت با مربی تیم خانم هاشمی و آقای اینالو کمک زیادی به ما می‌کرد.

 

وی افزود: من برای بازی‌های آسیایی با یکی از اساتید روان‌شناسی مشاوره گرفتم و خوشبختانه نتیجه خوبی هم داد. من توصیه می‌کنم که همه ورزشکاران چه حرفه‌ای چه غیرحرفه‌ای حتما با یک مشاور در ارتباط باشند.

 

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار