همراه اول
18. مرداد 1397 - 9:21   |   کد مطلب: 23153
درمان آسیب سر در ورزشکاران
مطالعات جدید نشان داده است که آنتی‌اکسیدان نقش مهمی در کاهش تاثیرات بلند مدت آسیب دیدگی ناحیه سر دارد و حتی می‌تواند در پروسه درمانی این نوع آسیب دیدگی تاثیرگذار باشد.

به گزارش همدان ورزش؛ آسیب دیدگی ناحیه سر در بین ورزشکاران بسیار شایع است هر ساله در آمریکا حدود 3.4 ملیون نفر دچار این آسیب می‌شوند. مطالعات در زمینه تاثیر آنتی اکسیدان بر روند درمان آسیب دیدگی ناحیه سر در دانشگاه ویرجینیای غربی انجام شده است. یافته‌های اخیر نشان داده است که آسیب دیدگی ناحیه سر می‌تواند به ورم مغزی مزمن منجر شود. این بیماری آسیب‌های شدیدی به مغز وارد می‌کند و عوارض جانبی از جمله کاهش حافظه، افسردگی و خشونت دارد.

 

تعداد ورزشکارانی که دچار ورم مغزی می‌شوند در سال‌های اخیر افزایش یافته است. مدیر این تحقیقات از دانشگاه ویرجینیان می‌گوید: آسیب دیدگی ناحیه سر باعث تغییرات طولانی مدت در مغز می‌شود و این تغییرات نتیجه مرگ سلول‌های مغزی است. احتمال دارد این اتفاق به دلیل افزایش اکسید شدن صورت بگیرد. بنابراین استفاده از آنتی اکسیدان‌هایی همچون لیپوئیک اسید می‌تواند از عوارض جانبی آسیب دیدگی مغزی بکاهد.

 

این مطالعات بر روی موش‌ها انجام شد. بررسی‌ها نشان داد موش‌هایی که از آنتی اکسیدان استفاده نکردند بیشتر رفتارهای خشونت‌آمیز از خود نشان دادند. نتایج این تحقیقات در جلسه سالانه انجمن آمریکایی داروشناسی و درمان‌های تجربی ارائه داده می‌شود. این تحقیقات به درمان بهتر آسیب دیدگی مغزی در ورزشکاران کمک می‌کند.

 

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار