همراه اول
19. فروردين 1394 - 11:32   |   کد مطلب: 23159
گپی با بدشانس ترین شناگر ایران
چاووشی :انگار خدا نخواست
جمال چاووشی می گوید ناکامی اش در مسابقات دوبی را در مسابقه بعدی و آن هم با سهمیه جهانی جبران می کند.

به گزارش همدان ورزش؛ جمال چاووشی فر،بدشانس ترین شناگر ایرانی در مسابقات بین المللی دوبی بود. او در دومین روز رقابتها تنها 3 صدم ثانیه برای شنا در آبهای کازان روسیه کم آورد.کاپیتان تیم ملی شنا در دومین روز مسابقات دور مقدماتی 50 متر کرال پشت را 26ثانیه و79 صدم ثانیه شنا کرد و با دومی گروهش به دور بعد رسیدف اما دورنهایی وقتی دستش سکو را لمس کرد و نگاهش به اسکور برد افتاد ،آه از نهادش بلند شد. او با ثبت رکورد 26 ثانیه و44 صدم ثانیه، 33 صدم ثانیه رکورد ایران را زد اما سه صدم ثانیه برای سهمیه جهانی کم آورد.سه صدم ثانیه لعنتی.خودش می گوید:« وقتی فینیش زدم و تاچ را لمس کردم،همچین که نگاهم به اسکوربرد افتاد و رکوردم را دیدم با دست کوبیدم روی آب . مربی ام راضی بود و می گفت خیلی خوب است که رکوردت را زده ای . اما من واقعا ناراحت بودم.» 

او اما حالا که آرام تر شده باز هم شاکر است :«البته خدا را شکر که به رکورد ورودی جهانی نزدیک تر شده ام . این هم جای شکر دارد. همین نزدیکی روحیه ام را بالاتر می برد تا در مسابقه بعدی  آن سه صدم ثانیه را جبران کنم.» شناگر ملی پوش که همه هدفش از به آب زدن در دوبی ، سهمیه جهانی بود، اعتراف می کند بدشانسی آورد:«هدف من سهمیه جهانی بود اما شانس با من یار نبود. با اینکه 33 صدم ثانیه رکورد ملی 50 متر کرال پشت را زدم اما وقتی سهمیه نگرفتم ، این رکوردزنی خیلی هم خوشحالم نکرد. اصلا برایم شیرینی نداشت.» کاپیتان تیم ملی که در چند روز آخر اردوی کویت سرما خورده بود، با این حال  مریضی را دلیل ناکامی اش نمی داند:« من در روزهای آخر اردوی کویت سرماخوردم  و حتی با سرماخوردگی در دوبی مسابقه دادم. مریضی ام تاثیرگذار بود. چرا که به خاطر عفونت سینوسها و ریه هایم مشکلات تنفسی داشتم و بدنم هم ضعیف شده بود و مثل قبل آماده ،آماده نبودم اما سرماخوردگی بهانه نیست. من همه تلاشم را کردم اما نشد. بدون توجه به سرماخوردگی شنا کردم ولی انگار خدا نخواست.»

او حالا طبق برنامه مربیان فعلا استراحت می کند و منتظر است تا مسابقه انتخابی بعدی مشخص شود:« با برگشت از دوبی یک هفته استراحت مطلق داریم تا دوباره تمریناتمان را هفته آینده شروع کنیم. تقریبا هر دو هفته یک بار در کشورهای مختلف مسابقه انتخابی  برگزار می شود. به طور حتم کادر فنی حتما با برنامه ریزی ، مسابقه بعدی را انتخاب می کند. ما هم در اردو برای آمادگی بیشتر تمرین می کنیم تا در مسابقات بعدی نتیجه بگیریم.» به نظر چاووشی فر سطح مسابقات خیلی هم بالا نبود:« مسابقات هم انتخابی جهانی بود و هم کشورهای عرب.البته سطح رقابتها خیلی بالا نبود اما بد هم نبود.بچه های ما رکوردهای قابل قبولی زدند و چند مدال هم گرفتند . نتایج ما برای مربیان تیم راضی کننده بود.»

انتهای پیام/ 

دیدگاه شما

آخرین اخبار