همراه اول
23. فروردين 1394 - 10:07   |   کد مطلب: 23202
عاقبت پاس همدان در هفته استراحتش چه می‌شود
در هفته بیستم لیگ دسته اول فوتبال ایران، پاسی‌ها با قرعه استراحت مواجه شدند و باید منتظر باشند و ببینند نتایج رقبای گروه در پایان این هفته چه جایگاهی را برای این تیم رقم خواهد زد.

به گزارش همدان ورزش به نقل از فارس؛ رقابت‌های فوتبال لیگ دسته اول باشگاه‌های ایران به هفته‌های پایانی خود نزدیک می‌شود و در گروه «ب» این مسابقات حساسیت بیشتری از گروه دیگر برای صعود به لیگ برتر وجود دارد.

پاس، امسال کار سختی را در گروه دوم جام آزادگان دارد و با تیم‌های داماش گیلان، سیاه‌جامگان، صنعت نفت، پارسه، شهرداری بندرعباس، مس رفسنجان، گل‌گهر سیرجان، راهیان کرمانشاه، فولاد یزد، اتکا گلستان و شهرداری تبریز هم‌گروه شده است.

هر چند باید گفت اتفاقات زیادی در دور برگشت در گروهی که پاس در آن حضور دارد رخ داده؛ به طوری که تیم بحران‌زده اتکای گلستان در دو بازی متوالی حاضر به بازی برابر حریفان خود نشده و با تصمیم سازمان لیگ از جدول کنار گذاشته شده تا این گروه با 11 تیم به کار خود ادامه دهد.

کنار کشیدن تیم اتکا در دور برگشت باعث شده تا هر هفته یکی از تیم‌های حاضر به صورت اجباری با قرعه استراحت مواجه شوند.

 این موضوع در هفته‌های پایانی و برای تیم‌های بالا و پایین جدولی که شانس صعود و خطر سقوط را احساس کرده، حساسیت بیشتری به خود گرفته است.

پاسی‌ها که در چند هفته اخیر با کسب نتایج نسبتاً خوب، به عنوان یکی از تیم‌های برتر گروه خود معرفی شده اما این هفته با استراحت اجباری، در هفته حساسی از نظر تقابل مدعیان صعود با سایر رقبا قرار گرفته‌اند و روزهای پراسترسی را پشت سر می‌گذارند.

شاگردان داوود مهابادی در هفته بیستم باید منتظر نتایج پنج بازی گروه خود باشند تا در پایان جایگاه آنها معلوم شده و برای برگزاری دو بازی باقی مانده خود تکلیف آنها بیش از قبل مشخص شود.

در هفته بیستم در گروه «ب» حساسیت زیادی برای تیم‌های بالا و پایین جدول وجود دارد به طوری که تیم صدرنشین مس باید در رفسنجان به مصاف راهیان کرمانشاه به عنوان یکی از کاندیداهای سقوط به لیگ پایین‌تر برود.

صنعت نفت آبادان در شهر باران، جدال سختی را با تیم داماش گیلان خواهد داشت که این نتیجه برای پاس اهمیت زیادی دارد.پارسه تهران که یکی از رقبای اصلی پاس در جدول محسوب می‌شود باید در تبریز رو در روی شهرداری‌چی‌های این شهر قرار گیرد.

سیاه‌جامگان مشهد که سایه به سایه در تعقیب پاسی‌ها قرار دارد باید در خانه به مصاف فولاد یزد رود و در آخرین مسابقه این گروه تیم شهرداری بندرعباس از تیم گل‌گهر سیرجان میزبانی خواهد کرد.

با یک بررسی اجمالی می‌توان فهمید از پنج بازی این هفته نتیجه چهار مسابقه برای پاسی‌ها اهمیت دارد و هفته بیستم سرنوشت صعود یا در جا زدن سبزپوشان همدانی را مشخص خواهد کرد.

بنابر تصمیم سازمان لیگ فوتبال ایران، مسابقات هفته بیستم در این گروه روز دوشنبه 24 فروردین و از ساعت 16:30 به صورت همزمان برگزار خواهد شد.

نکته قابل توجه در جدول گروه پاس این است که دو تیم 33 امتیازی مس و پاس در بین پنج تیم بالای جدول قرار گرفته و تیم‌های نفت، سیاه‌جامگان و پارسه با 32 امتیاز در رده‌های سوم تا پنجم قرار دارند که تنها به دلیل تفاضل گل جایگاه‌های خود را تثبیت کردند.

با توجه به فشردگی و نزدیکی امتیاز و حتی تفاضل گل، هفته بیستم می‌تواند تا حدود زیادی آبستن حوادث زیادی و جابجایی تیم‌های بالانشین این گروه شود.

تا پایان هفته 19 لیگ دسته اول باشگاه‌های ایران تیم فوتبال پاس همدان با کسب 33 امتیاز و تفاضل کمتر نسبت به تیم مس در جایگاه دوم قرار گرفته و در هفته بیستم با قرعه استراحت مواجه شده است.

در چارچوب هفته 21 این رقابت‌ها تیم پاس همدان باید روز یکم اردیبهشت از ساعت 16:45 در ورزشگاه اختصاصی پارسه در تهران به مصاف این تیم رود.

فرشید گلمحمدی 

دیدگاه شما

آخرین اخبار