همراه اول
25. فروردين 1394 - 14:04   |   کد مطلب: 23234
بازتاب قهرمانی دلچسب ایران در رسانه‌های خارجی و بی اعتنایی آمریکایی‌ها
لوپرس کانادا نوشت: تیم ملی کشتی آزاد ایران با قاطعیت از سد آذربایجان و آمریکا گذشت و برای عبور از این قدرت‌ها هیچ سختی را تحمل نکرد، کشتی ایران به رقابتهای جهانی اعتبار می دهد.

به گزارش همدان ورزش به نقل از مشرق؛تیم ملی کشتی آزاد ایران برای دومین سال پیاپی در خاک آمریکا بر سکوی قهرمانی جهان ایستاد و بار دیگر مردم عاشق کشتی، عاشق ایران و عاشق دلاروان ایرانی را شاد کرد. 

در چهل و سومین دوره رقابت های جام جهانی کشتی آزاد که در سالن فوروم شهر لس آنجلس برگزار شد، تیم ملی کشورمان در دیدار نهایی به مصاف آمریکا رفت و در پایان با نتیجه 5 بر 3 مقابل حریف به پیروزی دست یافت و عنوان قهرمانی را از آن خود کرد.

کار، کار بزرگی بود و بیشتر مردم در نظرسنجی ها بر لزوم توجه مقامات ورزش ایران به کشتی و این دلاوران که از جان خود برای دفاع از کشتی ایران مایه گذاشتند، تاکید کردند.
 

بازتاب قهرمانی دلچسب ایران در رسانه‌های خارجی و بی اعتنایی آمریکایی‌ها

این قهرمانی در آمریکا و آمریکای شمالی البته بازتاب داشت و بسیاری از ایرانیان مقیم کانادا و آمریکا همزمان با قطعی شدن قهرمانی ایران در این جام به خیابان‌ها ریختند و با این که روز کاری از صبح دوشنبه آغاز می شد، یکشنبه شب این دو قاره را به نیمه شب گره زدند و با فریاد زنده باد ایران، خیابان‌های شهرهای خلوت و در خواب رفته را به هم ریختند و تا ساعت‌ها به جشن و پایکوبی پرداختند.

نیویورکر در وب سایت وابسته به نشریه هفتگی خود در بخش ورزشی به قدرت کشتی ایران اشاره کرده و می نویسد: سال‌های سال است که آمریکا و روسیه از قدرت کشتی ایران با خبرند و هیچ کاری از دستشان بر نمی آید تا این قدرت بزرگ را در این رشته ورزشی کنار بزنند و باید پذیرفت که کشتی ایران یگانه قدرت کشتی در جهان است.
 

بازتاب قهرمانی دلچسب ایران در رسانه‌های خارجی و بی اعتنایی آمریکایی‌ها

لوپرس کانادا نوشت: تیم ملی کشتی آزاد ایران با قاطعیت از سد آذربایجان و آمریکا گذشت و برای عبور از این قدرت‌ها هیچ سختی را تحمل نکرد، کشتی ایران به رقابتهای جهانی اعتبار می دهد و اگر ایران نبود شاید این رقابت‌ها از نیمه راه به بعد برگزار نمی شد، ایران دلیل اعتبار کشتی است.

ایرانیان شهر مونترال کانادا در بخش شرقی این کشور تا ساعت‌ها پس از قطعی شدن قهرمانی کشتی ایران جشن گرفتنند و رستوران‌هایی که می‌دانستند ایرانیان برای تماشای کشتی حاضرند دور هم جمع شده و جشن بگیرند با مجوز پلیس مونترال تا ساعت‌ها پس از اتمام ساعت مقرر تعطیلی مغازه ها، همچنان با پخش زنده رقابت‌ها، از مشتریان ایرانی خود پذیرایی کردند.

ایرانیان شهر تورنتو نیز به خیابان‌ها ریختند و به جشن و شادی پرداختند، این شادی البته با شکایت برخی همراه بود که با دخالت پلیس و گرفتن تعهد برای کوتاه بودن زمان جشن برطرف شد.
آزادکاران کشورمان که در سه دیدار مرحله گروهی نیز به ترتیب با نتایج 8 بر صفر، 7 بر یک و 7 بر یک مقابل بلاروس، ترکیه و آذربایجان به پیروزی دست یافته بودند با کسب عنوان قهرمانی، ششمین قهرمانی ایران در این رقابت ها را رقم زدند. تیم ملی کشورمان در سه دوره قبلی این مسابقات هم، پیاپی قهرمان شده بود.

روزنامه متروی شهر مونترال نیز در بخش ورزشی خود با اشاره به حضور جمعیت قابل توجه ایرانیان در این شهر به قهرمانی کشتی ایران اشاره کرده و نوشته است: « کشتی ایران قاعدتا نباید برای مردم مونترال انقدر مهم باشد که جشن خیابانی و شادی تا نیمه شب را به همراه داشته باشد، این فقط یک معنی دارد، مردم ایرانی شهر مونترال بسیار زیادند و حالا باید بگوییم که کشتی هم از ورزش‌های مهم مونترال است.»

دیدگاه شما

آخرین اخبار