همراه اول
27. فروردين 1394 - 22:15   |   کد مطلب: 23274
نایب رییس بانوان فدراسیون والیبال:
برای گرفتن حق بانوان به فدراسیون والیبال آمده‌ام
نایب رییس بانوان فدراسیون والیبال گفت: برنامه‌های زیادی برای والیبال بانوان دارم و وظیفه من این است که برای گرفتن حق بانوان تلاش کنم و این کار را با حمایت‌های فدراسیون انجام می‌دهم.

به گزارش همدان ورزش به نقل از ایسنا، زهره میرسپاسی درباره برنامه‌های خود برای پیشرفت والیبال بانوان اظهار کرد: ترجیح می‌دهم که به جای صحبت کردن کارم را انجام بدهم. وظیفه من تلاش برای احقاق حقوق بانوان والیبالیست است. در صحبت‌های اولیه که با آقای داورزنی داشتم متوجه دید مثبت او به بخش بانوان شدم و امیدوارم بچه‌ها با نشان دادن شایستگی‌های خود این دید مثبت را وسعت بدهند؛ چرا که با این شرایط دستم برای گرفتن امکانات و مطالبات بازیکنان بازتر است. به واسطه چارت تشکیلاتی که برای ورزش ما نوشته شده است، بانوان بخشی از کل یک فدراسیون را تشکیل می‌دهند و ما باید با در نظر گرفتن شئونات و محدودیت‌های بانوان که بر اساس فرهنگ است و البته به حق هم هست، حقوق بانوان را بگیریم. به نظرم خانم‌ها خودشان باید حقشان را بگیرند و بهتر شدن شرایط به خود بازیکنان نیز بستگی دارد.

او ادامه داد: برنامه‌هایم را به رییس فدراسیون والیبال داده‌ام، با این حال نظر خودم این است که باید بررسی بیشتری صورت بگیرد و بهترین برنامه را برای بانوان اجرا کنیم. منتظر هستم که تیم‌های بانوان به مسابقات قهرمانی آسیا بروند و بعد از آن گزارشی از مربیان و بازیکنان این تیم‌ها بگیریم و پس از آن برای رفع موانع و مشکلات آنها تلاش کنیم. در واقع این برنامه کوتاه مدت من است و این کارها را در آینده نزدیک انجام خواهیم داد.

میرسپاسی درباره به خدمت گرفتن مربی خارجی برای تیم ملی والیبال بانوان گفت: برنامه بلندمدت من این است که جایگاه بانوان را ارتقا بدهم و این میسر نخواهد شد مگر با همت و تلاش خود بازیکنان و ورزشکاران این رشته و البته تلاش مسئولان فدراسیون. برای همین ارتقای رتبه و پیشرفت، درصدد جذب مربی خارجی هستیم و امیدوارم با به خدمت گرفتن یک مربی خارجی خوب هم زمینه رشد بهتر و بیشتر فراهم شود و هم زمینه ارتقای سطح مربیانی که در حال حاضر زحمات زیادی را می‌کشند. زمانی که یک نفر با کیفیت فنی خوب حضور داشته باشد، می‌توانیم در زمینه‌های مختلفی از او استفاده کنیم. البته همه اینها منوط به این است که فرد شایسته‌ای را برای حضور در تیم ملی پیدا کنیم و با او قرارداد ببندیم و البته این که فدراسیون هم توانایی مالی برای پرداخت هزینه‌ها را داشته باشد. با آقای داورزنی صحبت‌هایی را انجام دادم و قول داده‌اند که اگر گزینه مناسبی را پیدا کردیم، فدراسیون برای به خدمت گرفتن او حمایت لازم را انجام بدهد.

او در پاسخ به این سوال که در نظر دارد مربی خارجی را در چه رده‌ای به کار بگیرد، تصریح کرد: این موضوع خیلی مهم نیست. در حال حاضر کادرفنی که در تیم‌های ملی بزرگسالان و زیر 23 سال حضور دارند به صورت یک تیم هستند که در رده‌های مختلف کار می‌کنند. بنابراین از مربی خارجی هم می‌توانیم این گونه استفاده کنیم و اگر لازم باشد می‌توانیم در هر دو بخش او را به کار بگیریم. مسابقات پیش روی تیم ملی فرصت خوبی است تا بتوانیم مربیان را رصد کرده و بهترین آنها را به ایران بیاوریم.

نایب رییس بانوان فدراسیون والیبال درباره استعدادیابی در تیم‌های ملی بانوان گفت: در جلسه‌ای که با دبیر فدراسیون داشتم، مشخص شد که استعدادیابی در بانوان ابتر صورت گرفته است و من از آقای افشاردوست خواستم تا مدارک این استعدادیابی را در اختیار من بگذارند. هفته آینده باید یک جلسه استعدادیابی را با مسئولان آموزش و پرورش، وزارت علوم و اساتید مرتبط برگزار کنیم و قطعا از نظرات این افراد برای کامل کردن استعدادیابی - که ناقص مانده است - استفاده خواهیم کرد. قطعا اگر بخواهیم در بزرگسالان به موفقیت برسیم باید از کودکی روی بازیکنان سرمایه‌گذاری کرده و برنامه‌ریزی لازم را از همان ابتدا انجام دهیم.

او ادامه داد: با آقای داورزنی صحبت کرده‌ام و نظرم این است که باید یک دبیرستان والیبال را راه‌اندازی و به صورت تخصصی روی آن کار کنیم. دبیرستان ورزش وجود دارد اما باید دبیرستان والیبال هم در بخش بانوان و هم در بخش مردان وجود داشته باشد تا به صورت اصولی توسعه پیدا کنیم. در صورت موافقت رییس محترم فدراسیون باید رایزنی برای گرفتن مجوز این دبیرستان را انجام بدهیم.

میرسپاسی درباره برنامه‌هایش برای برطرف شدن مشکل برگزاری اردو و بازی‌های تدارکاتی تیم ملی والیبال بانوان تصریح کرد: برای برطرف کردن تمام مشکلات از جمله مشکلات برگزاری اردوهای تیم ملی برنامه دارم اما همه اینها منوط به این است که بودجه فدراسیون تا چه اندازه می‌تواند اجازه کار را به ما بدهد. البته آقای داورزنی این قول را داده‌اند که اگر برنامه‌ها به خوبی جلو برود و پیش‌بینی لازم صورت بگیرد حمایت‌های لازم را در ادامه خواهند داشت و در تخصیص بودجه تفاوت جنسیتی قائل نمی‌شوند. بنابراین از این به بعد همه چیز بر عهده خود بازیکنان است تا قابلیت‌هایشان را نشان دهند. من هم برای این آمده‌ام که به والیبال بانوان کمک کنم تا جایگاهش ارتقا یابد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار