همراه اول
28. فروردين 1394 - 22:42   |   کد مطلب: 23290
تکواندوکار ملی پوش ایران:
فقط به طلا فکر می‌کنم
تکواندوکار ملی پوش ایران گفت: مسابقات جهانی روسیه اهمیت دوچندانی دارد.

به گزارش همدان ورزش به نقل از برنا، تکواندو سال مهمی را پیش رو دارد. رشته ای که یکی از امیدهای ما در رقابت های المپیک محسوب می شود و از همین رو تکواندوکاران باید در سال جدید با حضور در رقابت های مختلف بتوانند سهمیه رقابت های المپیک را کسب کنند. مهمترین رقابت سال جدید تکواندو رقابتهای جهانی روسیه است. سجاد مردانی هوگوپوش وزن 87+ کیلوگرم یکی از امیدهای تکواندوی ایران در سال جاری محسوب می شود و خود را برای کسب مدال طلا در مسابقات قهرمانی جهان در روسیه آماده می کند.

مردانی در گفتگو با برنا در ابتدا درباره شرایط این روزهای تکواندو وضعیت خودش گفت: سال 93 سال خوبی برای تکواندو کشور بود. برای من هم سال پر فراز و نشیبی بود. مسابقات بسیاری داشتیم. با توجه به شرایط جدیدی که برای تکواندوکاران برای حضور در المپیک ایجاد شده بود؛ ما درمسابقات زیادی شرکت کردیم. زیرا باید می توانستیم امتیاز رنکینگ المپیک را به دست آوریم. خدا را شکر که کار خوب پیش رفت. طبق برنامه ریزی های  انجام شده، فدراسیون و کادر فنی  از ابتدای سال 94 تمام مسابقات را در تقویم کاری خودش قرار داده و برنامه های آماده سازی تیم ملی و اردوها نیز از همین ابتدای سال آغاز شده و امیدواریم همانند سال گذشته بتوانیم موفق باشیم. سال پیش اردوهای ما از اردیبهشت ماه شروع شد اما با توجه به اهمیت کار و بحث سهمیه المپیک در سال جدید این اردوها از تعطیلات نورورزی از 8 فروردین ماه به شکل فشرده و نفسگیری آغاز شد.

مردانی درباره شرایط پیش روی تکواندو در سال جاری نیز گفت: انشالله روندی که  تکواندو در سال های اخیر پشت سر گذاشته و ما توانسته ایم در 4 وزن المپیکی شرایط خوبی کسب کنیم، در سال جاری هم ادامه پیدا کند. مطمئن هستم که با برنامه ریزی هایی کادر فنی  و فدراسیون انجام می دهند این روند صعودی و رو به رشد ما ادامه پیدا خواهد کرد و تا پایان  سال خواهیم توانست 4 سهمیه المپیک مان را قطعی کنیم.

مهمترین مسابقات پیش روی تکواندو در سال جاری مسابقات جهانی روسیه است. تکواندوکار تیم ملی نیز درباره این رقابت ها اظهار داشت: کادر فنی  به گونه ای برنامه ریزی کرده تا بتوانیم آمادگی نسبی برای مسابقات مختلف داشته باشیم. این آمادگی برای مسابقات قهرمانی جهان که از اهمیت خاصی برخوردار است دو چندان خواهد شد و تا زمان برگزاری این مسابقات به پیک آمادگی خواهیم رسید. زیرا این مسابقات جی 12 است و طلای آن 120 امتیاز دارد. به همین دلیل برنامه ریزی های ما به گونه ای است که آمادگی مان برای قهرمانی جهان به اوج خودش برسد. با توجه به این شرایط فقط به طلا فکر می کنم تا بتوانم امتیازات خدو را در رنکینگ بالاتر ببرم. انشالله با صد درصد آمادگی به مسابقات قهرمانی جهانی روسیه اعزام خواهیم شد. البته همه کشورها با تمام توانشان در این مسابقات حاضر می شوند تا حداکثر این امتیاز را بگیرند. به این ترتیب می توانند کسب امتیاز المپیکشان را قطعی کنند. این یک ماراتن است به همین دلیل شرکت کنندگان بسیاری به لحاظ تیمی و ورزشکار در مسابقات جهانی شرکت می کنند. این مسابقه حساسیت بالایی دارد زیرا  در سال قبل از المپیک ریو برگزار می شود.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار