همراه اول
28. فروردين 1394 - 23:18   |   کد مطلب: 23293
سرمربی سابق تیم ملی کشتی آزاد می‌گوید: کشتی‌گیران آزاد کار پس از قهرمانی در جام جهانی توقع دارند رییس جمهور آنها را برای دیدار بپذیرد و در جهت حل مشکلات‌شان اقدام کند.

به گزارش همدان ورزش؛ منصور برزگر در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره چهارمین قهرمانی پیاپی تیم ملی کشتی آزاد در جام جهانی، اظهار کرد: عملکرد تیم با وجود جوانگرایی صورت گرفته در آن بسیار خوب و درخشان بود. جوانان تیم نیز بسیار با انگیزه و پر تلاش ظاهر شدند که این موفقیت نشان داد لازم است هر چه بیشتر به جوانان اعتماد کنیم.

سرمربی سابق تیم‌های کشتی آزاد افزود: این گونه نیست که این کشتی‌گیران بر اثر شانس و اتفاق چنین نتیجه‌ای را آن هم در حضور برترین کشتی‌گیران دنیا بگیرند، بلکه ماه‌ها و حتی سال‌ها بر روی آنها کار شده تا از لحاظ فنی و روحی روانی به سطح مطلوبی برسند تا بتوانند جلوی نامداران کشتی جهان عرض اندام کنند. خادم بر روی همه این کشتی‌گیران از مدت ها قبل برنامه‌ریزی کرده و آنها در مسابقات مختلف حضور داشتند تا به چنین آمادگی برای حضور در جام جهانی رسیدند. خو‌شبختا‌نه عملکرد بسیار خوب تیم ملی و مخصوصا جوانان باعث شد همه مردم خوشحال باشند و از اهتزاز پرچم ایران آن هم در خاک آمریکا خوشحال شوند و احساس غرور کنند.

وی درباره لزوم توجه بیشتر به حل مشکلات کشتی برای ادامه این موفقیت‌ها نیز خاطر نشان کرد: اگر برای المپیک 2016 به دنبال کسب موفقیت هستیم باید به رشته‌هایی مثل کشتی، وزنه‌برداری و تکواندو توجه جدی کنیم. متاسفانه الان قهرمانان جهان و المپیک ما به علت کم توجهی ها بی انگیزه و دلسرد شده‌اند. لازم است برای تامین آینده ورزشکاران مدال آور اقداماتی نظیر تهیه مسکن و شغل مناسب صورت گیرد تا دغدغه‌ای از این بابت به دلشان راه ندهند.

برزگر تصریح کرد: زمانی که کشتی می گرفتم در مسابقات جهانی به مدال طلا رسیدم به من یک خانه به قیمت 300 هزار تومان دادند که الان قیمت آن چهار میلیارد تومان است. همان اقدام باعث افزایش انگیزه من و سایر کشتی‌گیران برای تلاش بیشتر شد. اگر مدال المپیک می‌خواهیم باید المپیکی فکر کنیم. اگر بخواهیم با تنگ نظری کار را جلو ببریم، امکان پذیر نیست.

سرمربی سابق تیم ملی کشتی آزاد با بیان این که دیدار رییس جمهور با کشتی‌گیران می‌تواند نقش مهمی در افزایش انگیزه آنها برای ادامه موفقیت در المپیک داشته باشد، ادامه داد: رییس جمهور اگر به لالوویچ نیز وقت ملاقات می داد می‌توانست نقش اثرگذاری در موقعیت کشتی ایران در اتحادیه جهانی کشتی داشته باشد. درست است که ایشان مشغله کاری زیادی دارند، اما توجه به ورزش و الگوهای ورزشی می‌تواند نقش تعیین کننده‌ای در سلامت هر چه بیشتر جامعه و ترغیب جوانان به ورزش داشته باشد. از رییس جمهور می‌خواهم کشتی‌گیران را برای دیدار بپذیرد و در جهت حل مشکلات آنها اقدام کند. با توجه به اقدام رییس جمهور آذربایجان در دیدار با کشتی‌گیران این کشور پس از قهرمانی در جام جهانی فرنگی، کشتی‌گیران ما نیز این توقع را از رییس جمهور محترم دارند.

انتها‌ی‌ پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار