همراه اول
29. فروردين 1394 - 9:03   |   کد مطلب: 23301
دبیر هیئت پزشکی ورزشی همدان خبر داد:
کاهش 25 درصدی آسیب دیدگان ورزشی در سال 93
کاهش 25 درصدی آسیب دیدگان ورزشی در سال 93
خسرو اصله با اشاره به تعداد آسیب دیدگان ورزشی در سال 93 گفت: در سال گذشته 415 نفر ورزشکار در استان دچار آسیب دیدگی در ورزش شدند که این آمار در مقایسه با سال 92 کاهش 25 درصدی داشته است.

به گزارش همدان ورزش به نقل از روابط عمومی تربیت بدنی؛ دبیرهیئت پزشکی ورزشی همدان با اشاره به بیمه شدگان سال 93 در بیمه ورزشکاران هیئت پزشکی ورزشی همدان گفت: در سال گذشته 72 هزار نفر برای ورزشکاران استان صادر شده است و این رقم رشد 3 درصدی را نسبت به سال 92 نشان می دهد.
وی افزود: بیشترین آمار بیمه شدگان ما مربوط به ورزش همگانی بوده است که 13506 در این هیات بیمه شدند و بعد آز آن هیات فوتبال با 11362 نفر و هیات کشتی با 5298 هیات های هستند که در رده بعدی این جمعیت آمار قرار گرفته اند.
خسرواصله با اشاره به خدمات هیئت پزشکی ورزشی در استان گفت: در سال گذشته 415 نفر دچار آسیب دیدگی شدند که این تعداد در سال 92، 555 نفر بوده است که خوشبختانه شاهد کاهش 25 درصدی در آمار مصدومین بوده ایم.
وی افزود: همدان به نسبت نفرات بیمه شده خود جزء سه استان کم حادثه‌دیده کشور است که این موضوع نشان از ارتقای علم آناتومی مربیان رشته‌های مختلفی ورزشی در استان دارد.
دبیرهیئت پزشکی ورزشی همدان گفت: فوتبال با 106 نفر بیشترین مصدومیت را در بین هیات های ورزشی داشته است و هیات همگانی با 34 مصدوم و هیات تکواندو با 33 مصدوم در رده های بعدی این آمار قرار دارند.
وی تصریح کرد: البته نمی شود نسبت به این آمار گفت کدام رشته آسیب زا تر از هیات دیگر است چون جمعیت رشته های مثل فوتبال ، تکواندو و همگانی با رشته های دیگر قابل قیاس نیست.
اصله تاکید کرد: از تعداد مصدومین استان 64 نفر مربوط به ورزش بانوان می باشد که این تعداد در سال 92 ، 74 مورد بوده که نشان از کاهش آمار آسیب دیدگان در ورزش بانوان دارد.
وی با بیان اینکه آسیب های زانو بیشترین نوع مصدومیت ورزشکاران همدانی است، اضافه کرد: در دو سال اخیر بیشترین نوع آسیب دیدگی ورزشکاران همدانی در حین تمرین و مسابقات از ناحیه زانو، پارگی رباط صلیبی و عضلات قدامی بوده است.
وی تصریح کرد: آموزش مربیان برای پروتکل‌های تمرینی مناسب و نحوه صحیح گرم و سرد کردن بدن بازیکنان می‌تواند نقش بسزایی در جلوگیری از مصدومیت‌های مختلف از جمله زانو داشته باشد.
اصله با اشاره به اینکه همدان از استان های برتر از حیث امکانات پزشکی ورزشی است، گفت: هیات پزشکی ورزشی استان همدان هم اینک علاوه بر داشتن مرکز فیزیوتراپی اختصاصی، با بسیاری از کلینیک های پزشکی در سطح استان قرارداد دارد و ورزشکاران آسیب دیده دغدغه ای برای سپری کردن مراحل درمان خود ندارند.
وی با اشاره به افزایش 50 درصدی حق بیمه ورزشی در سال جدید، اظهار داشت: اواخر سال گذشته در جلسه کمیته مرکزی فدراسیون، این امر به تصویب رسید و امسال تعرفه بیمه ورزشی 150 هزار ریال به ازای هر نفر خواهد بود.
وی با اشاره به پرداخت مبلغ هزینه عضویت ورزشکاران به هیئت پزشکی ورزشی استان گفت: ورزشکاران عادی با پرداخت 15 هزار تومان و ورزشکاران ورزش های همگانی 12هزار تومان در این هیئت عضو می شوند.
دبیر هیئت پزشکی ورزشی همدان تصریح کرد: با افزایش 50 درصدی بیمه، خدمات پرداختی ما نیز به نوعی 50 درصد افزایش داشته و ارائه تسهیلات نیز بهتر خواهد شد.
وی با بیان اینکه هزینه تجهیزات اتاق عمل از یک میلیون و 200 هزار تومان به یک میلیون و 700 هزار تومان افزایش یافته است، افزود: هزینه فیزیوتراپی نیز از 400 هزار تومان به 800 هزار تومان رسیده است.

دیدگاه شما

آخرین اخبار