همراه اول
29. فروردين 1394 - 21:57   |   کد مطلب: 23317
نایب رییس زنان فدراسیون هندبال اعلام کرد که مریم کریمیان سرمربی و زهرا احمدی نیز مربی تیم هندبال دختران جوان شد.

به گزارش همدان ورزش به نقل از ایرنا؛ پروانه نظرعلی پیشتر اعلام کرده بود مرضیه یوسف سرمربی تمامی تیم ها در رده های سنی مختلف هندبال زنان خواهد بود و برای هدایت تیم ها فقط مربی تعیین می شود.

این درحالی است که نظرعلی امروز (شنبه) در جمع خبرنگاران از انتصاب مریم کریمیان به عنوان سرمربی تیم هندبال دختران جوان خبر داد .

تیم هندبال دختران جوان این روزها خود را برای حضور در رقابت های قهرمانی دختران جوان آسیا در قزاقستان آماده می کند .

وی گفت: نخستین اردوی این تیم به منظور آمادگی بیشتر برای حضور در رقابت های قهرمانی آسیا از اول تا چهارم اردیبهشت ماه برگزار می شود و این اردو بیشتر با هدف استعدادیابی و شناسایی برترین هندبالیست های جوان برگزار می شود .

نظرعلی خاطرنشان کرد که در این اردو قرار است 8 بازیکن ملی پوش که در رده سنی جوانان هستند همراه با دو هندبالیست برتر هر استان حضور داشته باشند.

به گفته وی کمیته فنی هندبال روز سه شنبه سرمربی تیم ملی هندبال مردان را معرفی می کند.

نظرعلی ادامه داد: پس از برگزاری اردوی آمادگی استعدادیابی از ابتدای اردیبهشت ماه ، در مجموع 6 مرحله اردو در کیش ، خارک ، اصفهان ، مشهد و تهران برای تیم هندبال دختران جوان برگزار می شود تا تیم با آمادگی مطلوب راهی رقابت های هندبال قهرمانی جوانان آسیا شود. 

به گفته نظر علی هندبالیست های جوان هر استان برای انتخاب شدن علاوه بر عبور از فیلتر کادر فنی و کمیته فنی فدراسیون باید در تست های مختلف آمادگی جمسانی شرکت کنند ، زیرا در غیر این صورت راهی برای ورود به تیم هندبال جوانان وجود ندارد. 

وی همچنین به برگزاری رقابت های چهارجانبه هندبال زنان در تهران اشاره کرد و گفت: در راستای افزایش آمادگی تیم هندبال دختران جوان ، فدراسیون قصد دارد میزبان یک دوره رقابت های چند جانبه بین المللی شود و از تیم جوانان سه کشور دیگر نیز دعوت شده تا تیم دختران پیش از اعزام به قزاقستان دیدارهایی با این تیم های خارجی داشته باشد. 

نظرعلی از اعلام اسامی کشورهای دعوت شده به رقابت های بین المللی هندبال دختران جوان خودداری کرد و گفت: تا زمانی که این کشورها پاسخ دقیقی در خصوص حضور در ایران و شرکت در این رقابت ها ندهند نمی توانیم اسامی آنان را اعلام کنیم . 

وی گفت: تیم ملی هندبال زنان ایران که چندی پیش نیز راهی مسابقات قهرمانی آسیا در اندونزی شد تیمی متشکل از بازیکنان جوان و چند بازیکن بزرگسال بود و در حال حاضر تیم ملی هندبال زنانی وجود ندارد که بخواهیم آنان را اواخر اردیبهشت ماه به رقابت های جام جهانی ژاپن اعزام کنیم . 

وی ادامه داد: فدراسیون درحال حاضر از نظر مالی در شرایط مناسبی قرار ندارد و با این که بازیکنان در میادین بین المللی فرصت کسب تجربه خواهند داشت اما این درست نیست که با هزینه بالا تیمی راهی رقابت های مهمی چون جام جهانی شود در حالی که بازیکن آماده و با تجربه در تیم وجود ندارد. 

به گفته نظرعلی فدراسیون برای اعزام تیم ملی هندبال زنان به اندونزی میلیون ها تومان هزینه کرد که این هزینه از طریق قرض تامین شد. متاسفانه برخی گفتند فدراسیون از ترس جریمه شدن این اعزام را انجام داد اما من اعلام می کنم که اعزام تیم ملی به اندونزی بیش از 50 هزار دلار برای فدراسیون هزینه داشت درحالی که جریمه عدم حضور تیم ملی در این رقابت ها 20 هزار دلار بود.

نظر علی افزود: مسابقات دهه فجر امسال به منظور حمایت و تقویت تیم ملی با حضورتعداد بیشتری از تیم های خارجی برگزار خواهد شد تا بازیکنان ملی پوش ضمن افزایش تجربه فرصتی برای محک خود داشته باشند. این رقابت ها با حضور هشت تیم خارجی و تیم ملی زنان و تیم جوانان برگزار می شود. 

وی در ادامه به برگزاری مسابقات قهرمانی کشور در رده سنی مختلف از جمله بزرگسالان اشاره کرد و گفت: امسال رقابت های قهرمانی در همه سطوح سنی برگزار می شود و مسابقات لیگ برتر نیزبا توجه به تعداد تیم ها به صورت غیر متمرکز و به صورت منطقه ای برگزار خواهد شد. 

انتهای پیام /

دیدگاه شما

آخرین اخبار