همراه اول
29. فروردين 1394 - 22:01   |   کد مطلب: 23318
سرمربی تیم تکواندو نوجوانان ایران گفت: رقابتهای قهرمانی آسیا در رده سنی نوجوانان در سطح بالایی برگزار شد و در واقع آینده ای روشن را برای تکواندو قاره کهن ترسیم کرد.

به گزارش همدان ورزش؛ محمدرضا زوار با بیان مطلب فوق به خبرنگار مهر افزود: هشتمین دوره رقابتهای قهرمانی آسیا در مقایسه با مسابقاتی که دوره قبل در اندونزی برگزار شد به لحاظ کمیت تفاوت چندانی نداشت ولی کیفیت به مراتب بالاتری داشت و با نظم بیشتری برگزار شد.

وی افزود: اجرای آخرین تغییرات داوری در کنار استفاده از کلاه های الکترونیکی برای اولین بار تاثیر بسیار زیادی روی کیفیت مسابقات گذاشته بود و شاهد رقابت های جذاب و دیدنی بودیم.

سرمربی تیم ملی نوجوانان ادامه داد: برخی کشورها که دوره قبل نتایج خوبی کسب کردند این دوره حتی به سکو هم نرسیدند. به عنوان مثال دوره قبل چین دو مدال طلا کسب کرده بود اما در این دوره توفیقی نداشت و یا اردن که همه نفرات آنها در همان دوره های ابتدایی از گردونه مسابقات خارج شدند. ولی میزبان در کنار تایلند نفرات خوبی داشتند.

زوار در مورد تیم ملی کشورمان هم گفت: نتیجه ای که ما در این دوره کسب کردیم برابر با داشته هایمان بود. دو نفر از اعضای تیم زیر 15 سال بودند و تنها دو نفر  میدانهای بزرگ را تجربه کرده و باقی نفرات حتی سفر برون مرزی نداشتند . قبل اعزام این فرصت را نداشتیم که در یک میدان رسمی نفرات خود را محک بزنیم.

وی در مورد شکست هر دو نماینده ایران در روز نخست مسابقات گفت: با توجه به اجرای قوانین جدید و استفاده از کلاه های الکترونیکی در کنار قرعه سخت و نداشتن تجربه باعث شد تا در روز نخست هر دو نماینده ما در رسیدن به مدال توفیقی نداشته باشند.

سرمربی تیم ملی تکواندو نوجوانان ادامه داد: در روز دوم با آشنایی بیشتر به شرایط مسابقات و اجرای برخی تمهیدات موفق شدیم با پوشش ضعف های روز نخست دو مدال ارزشمند طلا کسب کنیم. البته تجربه تیران و حسینی هم خیلی به ما در رسیدن به دو مدال طلا کمک کرد. به عنوان مثال میرهاشم حسینی حریف کره ای خود را در بازی فینال با 12 امتیاز اختلاف  شکست داد و اگر نبود نفوذ کره ایی‌ها باید فنی ترین تکواندوکار انتخاب می شد. علیاری هم که برنز گرفت با یک اشتباه نتیجه را به چین تایپه واگذار کرد.

زوار در پاسخ به این سئوال که چرا از چهار فینالیست روز پایانی حتی یک تکواندوکار موفق به کسب مدال طلا نشد؟ گفت: هر چهار تکواندوکار ما در روز پایانی مسابقات خوبی به نمایش گذاشتند و راهی بازی پایانی شدند ولی رسیدن به سکو و قطعی شدن مدال نقره باعث شد انگیزه خود را از دست بدهند و تلاش ما برای تغییر این نگرش نتیجه ای نداد. البته از بین این چهار نفر دو تکواندوکار استحقاق کسب مدال طلا را داشتند که روی بی تجربگی خود مدال طلا را از دست دادند. ضمن اینکه نباید از حق بگذریم که نمایندگان کره جنوبی هم واقعا شرایط فنی بهتری نسبت به تکواندوکاران ما داشتند.

وی ادامه داد: ما قبل از مسابقات جهانی تیم را به آلمان اعزام کردیم و در یک میدان رسمی نفرات خود را محک زده و ضمن پشت سر گذاشتن یک تجربه  مناسب توانستیم بهترین ها را برای تیم ملی انتخاب کنیم ولی در این دوره چنین شرایطی نداشتیم و بر اساس داشته های خود تیم را انتخاب کرده و با تلاش فراوان موفق به کسب این نتیجه شدیم. در برخی اوزان واقعا نفرات کمی در اردو بودند و گزینه های زیادی برای انتخاب نداشتیم.

سرمربی تیم تکواندو نوجوانان تک تکنیک بودن را مشکل دیگر این تیم برشمرد و اظهار داشت: ما باید در لیگ و باشگاه ها در بخش آموزش یک کار زیربنایی انجام دهیم. تکواندوکاران من در تیم ملی تنوع تکنیک نداشتند و در مواقعی که نیاز بود به مشکل برخورد می کردند. من و همکارانم در اردوی تیم سه ماه زمان داشتیم و در این مدت تلاش خود بکار گرفتیم ولی از بین بردن این مشکل کاری نیست که اردوهای تیم ملی انجام شود. باید به آموزش توجه بیشتری داشته باشد و در  آزمون های کمربند روی تکنیک های پایه بیشتر توجه شود. آموزش یک تکنیک تا رسیدن به مهارت حداقل چهارماه زمان می برد و این کار نباید در اردوی تیم ملی صورت بگیرد.

زوار در پایان گفت: ما برای موفقیت تیم ملی تکواندو تلاش کردیم و خوشحال هستم که عنوان نایب قهرمانی را کسب کردیم. از تمام کسانی که در رسیدن به این عنوان ما را یاری دادند، همکارانم در کادر فنی، مسئولان فدراسیون و تک تک اعضای تیم ملی تشکر می کنم.

تیم ملی نوجوانان تکواندو ایران در هشتمین دوره رقابتهای قهرمانی آسیا با هدایت محمدرضا زوار عنوان نایب قهرمانی را با کسب ۲ مدال طلا، ۴ نقره ، يك برنز و ۵۹ امتياز به خود اختصاص داد. 

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار