همراه اول
2. ارديبهشت 1394 - 22:16   |   کد مطلب: 23364
سارا خادم الشریعه:
هدفم قهرمانی جوانان جهان است
سارا خادم الشریعه که به تازگی به نورم استاد بین المللی آقایان رسیده، معتقد است با حضور یک مربی خوب و تمرینات مستمر می تواند قهرمان جوانان جهان شود.

به گزارش همدان ورزش؛ سارا خادم الشریعه در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در خصوص رسیدن به نورم استاد بین‌المللی آقایان و قرار گرفتن در رتبه پنجم شطرنج جوانان زیر 20 سال دنیا، گفت: بخشی از شرایط کسب عنوان استاد بین‌المللی آقایان را قبلا به دست آورده بودم ولی لازم بود که ریتینگ من از 2400 بالاتر برود. در مسابقات ایسلند این اتفاق افتاد و آخرین شرط هم برآورده شد. در حال حاضر من تنها خانم ایرانی هستم که به این عنوان دست پیدا کرده است. از نظر ریتینگ نفر سوم 18 ساله جهان و نفر پنجم زیر 20 ساله‌های جهان هستم و در ایران در میان خانم‌ها نفر اول و در کل با در نظر گرفتن آقایان نفر دهم هستم.

خادم الشریعه با اشاره به امکان حضورش در 3 دوره مسابقات جوانان جهان، تصریح کرد: در مسابقات جوانان هند چند شطرنجباز مطرح جهان شرکت کردند و از کشور میزان بیشترین تعداد شرکت کننده حضور داشت. برای دومین بار بود که در مسابقات جوانان شرکت می‌کردم. از اینکه توانستم مدال نقره این مسابقات را بدست بیاورم بسیار خوشحالم. برای اولین بار یک شطرنج باز از کشور ایران توانسته بود به این مقام دست پیدا کند. از نظر سنی 3 دوره دیگر می‌توانم در این مسابقات شرکت نمایم که امیدوارم مقام اول را بتوانم بدست بیاورم.

وی در در مورد مسابقاتی که طی ماه های اخیر شرکت کرده است اظهار کرد: من اخیرا در مسابقات آزاد قطر، امارات، ایسلند بازی کردم. ضمنا در لیگ برتر با تیم پتروشیمی بندر امام مقام اول را در کشور بدست آوردیم. فعلا سرگرم آماده سازی برای امتحانات پیش دانشگاهی هستم و تصمیم قطعی برای مسابقات بعدی نگرفته‌ام.

استاد بزرگ شطرنج در پایان گفت: امیدوارم که بتوانم به عنوان یک شطرنجباز ایرانی جزو 10 نفر برتر بزگسالان جهان شوم. برای رقابت با دیگر شطرنجبازان جهان علاوه بر شرکت در مسابقات برون مرزی داشتن یک مربی خوب لازم است. همه اینها مستلزم صرف هزینه بالا است که با کمک فدراسیون شطرنج و پیدا کردن یک اسپانسر قوی این امر محقق شود.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار