همراه اول
2. ارديبهشت 1394 - 22:24   |   کد مطلب: 23368
دارنده مدال طلای پیکارهای کشتی فرنگی سال 2001 پاتراس یونان و مشاور فنی فدراسیون مراکش گفت: مهمترین دلیل حضورم در مراکش کسب کرسیهای بین المللی نمایندگان کشورمان در اتحادیه جهانی کشتی است.

به گزارش همدان ورزش؛ حسن رنگرز به تازگی به عنوان مشاور فنی تیم های کشتی فرنگی و آزاد مراکش در فدراسیون کشتی این کشور فعالیت می کند. وی در 31 فروردین ماه امسال به همراه 4 فرنگی کار و دو آزاد کار مراکشی به منظور برپایی اردوی مشترک با کشتی گیران ایرانی به تهران سفر کرده است. 

وی امروز (چهارشنبه )در گفت و گو با خبرنگار ایرنا؛ افزود: تعامل بین فدراسیون های ایران و مراکش متضمن منافع کشتی کشور است چرا که در این کشور ظرفیت هایی در ابعاد بین المللی وجود دارد که باید از آن استفاده شود.

وی اظهار داشت: فدراسیون کشتی به خوبی این ظرفیت ها را شناسایی کرده البته برخی شاخص ها مدنظر مسوولان فدراسیون کشتی مراکش است که رییس فدراسیون این موضوع را با من مطرح کرد و احساس کردم که حضور من در مراکش بهتر می تواند برای کشتی کشور موثر واقع شود.

رنگرز ادامه داد: در راستای تفاهم نامه میان فدراسیون های کشتی ایران و مراکش تعدادی از کشتی گیران شاخص مراکشی شامل 4 فرنگی کار و دو آزاد کار را برای حضور در یک اردوی مشترک به تهران آوردم تا با تیم های ملی ما اردوی مشترک داشته باشند و این اردو تا دوم خرداد ماه استمرار پیدا خواهد کرد و سپس کشتی گیران از تهران عازم مصر محل برگزاری رقابت های قهرمانی آفریقا خواهند شد.

وی خاطرنشان کرد: حضور من در مراکش در چارچوب سیاست های فدراسیون کشتی بوده و امیدوارم نقشی را که باید برای کشتی کشور ایفا کنم، نقشی موثر باشد.

دارنده مدال برنز پیکارهای کشتی فرنگی سال 2002 روسیه در پاسخ به این سووال که آیا نقش شما به عنوان سرمربی تیم کشتی فرنگی جوانان نمی توانست موثرتر باشد؟ گفت: در سال 87 و 88 سرمربی جوانان بودم و در فدراسیون مراکش مسوولیت من مدیریتی است البته موضوعات فنی هم در آن دخیل است اما احساس کردم حضورم اینجا می تواند پررنگ تر باشد . در داخل کشور هم مربیان شایسته و خوبی داریم که می توانند مسوولیت کشتی فرنگی جوانان را برعهده بگیرند.

وی در مورد نحوه تعامل فدراسیون کشتی با سایر کشورهای آفریقایی هم گفت: فواد مسکوت رییس فدراسیون مراکش، ریاست کنفدراسیون کشتی آفریقا را هم برعهده دارد و در حال حاضر کشور مراکش تبدیل به قطب کشتی قاره آفریقا از لحاظ سازماندهی فعالیت های کشتی شده است و این اتفاق می تواند فضا را برای لابی گری کشتی ما فراهم کند . ارتباطات اینچنینی می تواند متضمن منافع ملی از جمله کسب کرسی های بین المللی باشد که یکی از چالش های اصلی کشتی کشور است.

اردوی مشترک کشتی گیران مراکشی و ایرانی تا زمان برگزاری رقابت های قهرمانی آفریقا که 6 تا 11 خردادماه در مصر برگزار خواهد شد، ادامه دارد.

این اردو در خانه کشتی ایران برگزار می شود.

انتهای پیام /

دیدگاه شما

آخرین اخبار