همراه اول
3. ارديبهشت 1394 - 23:14   |   کد مطلب: 23382
فردین معصومی گرچه به عنوان سرمربی تیم ملی کشتی ساحلی مشغول است اما از کشتی آزاد هم غافل نیست

به گزارش همدان ورزش؛ فردین معصومی گرچه به عنوان سرمربی تیم ملی کشتی ساحلی مشغول است اما از کشتی آزاد هم غافل نیست و از دیدن نمایش ملی پوشان ایرانی در جام جهانی آمریکا به وجد آمده است. معصومی در گفتگو با برنا درباره جام جهانی کشتی آزاد صحبت کرده و درباره سنگین وزن های ایران که اوزان تخصصی اوست، نیز نظر می دهد.

* شنیدیم سخت مشغول تیم ملی کشتی ساحلی هستید؟

بله، حسابی درگیر هستم و امیدوارم این رشته هم در کشور ما جا بیفتد.

* کشتی های تیم ملی آزاد در جام جهانی آمریکا را دیدید؟

واقعا دلاوری کشتی گیران ایرانی در جام جهانی لذت بخش بود. با دیدن کشتی بچه ها متوجه شدم چقدر مردم را پای تلویزیون حرص دادم!

* کدام کشتی گیر چشم شما را گرفت؟

حسن رحیمی همانطور کشتی گرفت که انتظار می رفت. حسن یزدانی در وزن 70 کیلوگرم و میثم مصطفی جوکار هم خوب بودند ولی برای رضا یزدانی خیلی افسوس خوردم. نمی دانم چرا پلنگ جویبار جلوی حریف آذربایجانی آنگونه کشتی گرفت.

* شریف شریف اف قهرمان المپیک لندن بود؟

بله ولی در یک وزن پایین تر. من شنیدم رضا بدون آمادگی کافی به جام جهانی رفته و کشتی گرفته است. نمی دانم تصمیم خود یزدانی بود یا کادر فنی اما خیلی حیف شد. رضا یک قهرمان ملی است و نباید در چنین شرایطی برابر حریف به روی تشک می رفت و آنگونه می باخت.

* کشتی های سنگین وزن را دیدی؟

به نظرم هم کمیل قاسمی و هم پرویز هادی با حریفان اصلی خود در لس آنجلس روبرو نشدند. هرچند هر دو خوب کشتی گرفته و از آبروی کشتی ایران دفاع کردند.

* شما معتقدید کشتی های پرویز هادی و کمیل قاسمی در جام جهانی آسان بود؟

نه، منظورم این نبود که کار آن ها آسان بود. اتفاقا کشتی آخر که کمیل قاسمی برابر حریف آمریکایی گرفت خیلی حساس شده بود. آن کشتی آَخر می توانست سرنوشت قهرمان را عوض کند ولی کمیل قاسمی خیلی خوب حریف را اداره کرد و با برد خود باعث شد تیم ایران قهرمان شود. با این حال معتقدم ما نباید از واقعیت غافل شویم.

* واقعیت چیست؟ شما بگویید؟

بچه های ایرانی در این دوره از مسابقات از لحاظ آمادگی جسمانی یک سروگردن از حریفان بالاتر نشان دادند و قدرتمند ظاهر شدند اما جام جهانی را نمی شود با مسابقات جهانی یا المپیک مقایسه کرد.

* فکر می کنید ما در مسابقات جهانی 2015 که شهریورماه سال جاری در لاس وگاس برگزار می شود، دچار مشکل خواهیم شد؟

این تیم که تلفیقی از جوانان و با تجربه هاست کادر فنی خوبی بالای سر خود می بینید و این پتانسیل را دارد تا قهرمان مسابقات جهانی شود. شکی در توانایی تیم ملی ما نیست منتهای مراتب نباید گول جام جهانی را بخوریم و باید با حواسی ششدانگ تر پای به مسابقات جهانی 2015 لاس وگاس بگذاریم.

* رقابت سختی هم بین کمیل قاسمی و پرویز هادی در سنگین وزن در جریان است. به نظر شما کدامیک باید عضو تیم ملی کشتی آزاد در مسابقات جهانی لاس وگاس شوند؟

باید قانون 2 برد از 3 کشتی که آقای خادم در نظر گرفته لحاظ شود و هر کس توانست حریفش را در دیدارهای انتخابی ببرد به عضویت تیم ملی درآید. این عادلانه ترین روش است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار