همراه اول
30. آبان 1397 - 8:46   |   کد مطلب: 23392
بهترین روش ها برای از بین بردن آلرژی بهاری
بهار سر رسید و گلها شروع به رشد مجدد کردند و هوا پر از گرده شده است، متاسفم که حامل خبر بدی برایتان هستم ولی آلرژی این موقع از سال واقع وحشتناک است.

 

مشکلات گرده

از زمستان و سرما خوردگیش به سلامت عبور کردید ولی حالا به خاطر سرفه ، عفونت سینوس ها و خارش چشمها زمین گیر شدید؟ این طبیعی است، این حالت آلرژی فصلی نام دارد و هر ساله تعداد زیادی افراد را درگیر خود می کند، و همین که فصل شروع می شود به دنبالش این بیماری ها نیز می آید.
در یک تحقیق 55 درصد از کارگران گزارش مریضی به دلیل آلرژی داده بودند. متاسفم رئیس! آلرژی به گرده شایع ترین نوع آلرژی فصلی است، و مواردی مانند گرد و غبار و کرک می توانند در هر زمانی از سال اذیتمان کنند. اما یک حقیقت جالب در این مورد وجود دارد، و آن هم این است که سیستم ایمنی بدن مقصر اصلی است و موارد آلرژی زا معمولا بی خطر هستند، اما آنها را مهاجمانی خطرناک می دانیم. در دفاع، بدنمان هیستامین آزاد می کند، که باعث اتساع عروقی خونی و آب آمدن از چشم، خارش پوست، و گرفتگی سینوس ها می شود.
بله ما هم از این وضعیت خوشمان نمی آید ولی واکنش به آلرژی به نوع ژنتیک نیز مربوط می شود. بسیاری از دانشمندان هنوز نمی دانند ما چرا دچار آلرژی می شویم. اما در یک تحقیق محققان ملکولی را در مرغ پیدا کردند که مانند نسخه فسیل ملکول عمل می کند که باعث واکنش انسان می شود.
این نشان می دهد تکامل واکنش آلرژیک از حدود 160 میلیون سال پیش شروع شده! و این واکنش ها زود گذر نیستند، بسیاری از افراد به محض قرار گرفتن در شرایط آلرژی زا شروع به عطسه و خارش می کنند و این حالت ممکن است تا هشت ساعت بعد نیز ادامه داشته باشد، و ما نمی توانیم علائم را به تعویق بیندازیم. پزشکان متوجه شده اند که آلرژی حتی روی کیفیت خواب نیز تاثیر می گذارد.

کاری که باید انجام دهیم

بهترین روش ها برای از بین بردن آلرژی بهاری

آب و هوا عوض شده و در ادامه افزایش دما را خواهیم دید، که باعث پراکنده شدن گرده ها در هوا می شود. این یعنی سیستم ایمنی بدنمان شروع به کار می کند و در مقابل موارد آلرژی زا واکنش نشان می دهد. خوشبختانه ما خودمان نیز می توانید دست به کار شویم و واکنش نشان دهیم.

1- خنک نگهش دارید: پنجره ها را ببندید و تهویه هوا را روشن کنید تا گرده ها را بیرون نگه دارید. از پنکه استفاده نکنید چون باعث می شود گرده ها بیشتر در هوا معلق شوند و اگر حیوان خانگی دارید باعث پراکنده شدن موهای او نیز می شود که خود یک تحریک کننده آلرژی است.

2- از باد بپرهیزید: گرده ها با باد سفر می کنند پس روزهایی که بیرون باد زیاد می وزد سعی کنید در خانه بمانید.

3- ملافه ها و روبالشی ها را بشویید: این کار بسیار مهم است، محافظت از چشم ها تنها مختص به نور آفتاب نیست با این کار گرده ها را از چشم ها نیز دور می کنید.

4- حمام بروید: به خاطر داشته باشید قبل از خواب حتما دوش بگیرید تا گرده هایی که به پوست یا موها چسبیده از بین بروند.

5- سیسنوس ها را تمیز کنید: سعی کنید با مقداری آب نمک راه بینی خود را تمیز کنید. مایع از مسیر بینی عبور می کند و موارد باعث آلرژی و بلغم را می شوید.

6- هوشمندانه غذا بخورید: بعضی غذا نیز می توانند با آلرژی بهاری مبارزه کنند. سعی کنید در برنامه غذایی خود از آجیل، سیب، ماهی، انگور قرمز، و گوجه استفاده کنید. امتحانشان ضرر ندارد!

7- سری به داروخانه بزنید: داروهای بدون نیاز به نسخه مانند قطره چشم یا آنتی هیستامین های خوراکی را امتحان کنید. برخی راه حل های جایگزین مانند دوز اضافی ویتامین C نیز ممکن است کمک کنند. فقط مواظب اسپری های بیی باشید برخی افراد گزارش داده اند که به استفاده از آنها معتاد شده اند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار