همراه اول
9. ارديبهشت 1394 - 9:31   |   کد مطلب: 23470
تذکر چندباره فدراسیون جهانی والیبال به ایران
فدراسیون جهانی والیبال بازهم به ایران تذکر داد تا هرچه زودتر بدهی‌های لیگ جهانی سال گذشته خود را پرداخت کند.
فدراسیون جهانی والیبال بازهم به ایران تذکر داد تا هرچه زودتر بدهی‌های لیگ جهانی سال گذشته خود را پرداخت کند.
 
به گزارش فارس، مسابقات تیم‌های سطح یک لیگ جهانی والیبال سال 2015 با حضور هشت تیم در دو گروه از هشتم خردادماه سال 1394 آغاز می‌شود و دور مقدماتی یا بین قاره‌ای آن تا 14 تیرماه پیگیری خواهد شد. بر این اساس تیم‌های ایتالیا، برزیل، صربستان و استرالیا در گروه یک این رقابت‌ها و تیم‌های روسیه، آمریکا، لهستان و ایران در گروه دوم دور مقدماتی لیگ جهانی سال 2015 با یکدیگر رقابت خواهند کرد.
 
هر تیم در هر هفته دو دیدار با حریف خود برگزار خواهد کرد تا هر تیم در دور مقدماتی لیگ جهانی 12 مسابقه برگزار کرده باشد. از هر گروه دو تیم برتر (چهار تیم) به مرحله نهایی این رقابت ها صعود خواهند کرد که مسابقات مرحله نهایی نیز از 24 تیرماه به مدت پنج روز پیگیری خواهد شد.
 
ایرانی‌ها در حالی مشغول آماده‌سازی برای حضور در این مسابقات هستند که صداوسیمای ایران هنوز بدهی‌های مربوط به حق پخش بازی‌های سال گذشته را به فدراسیون جهانی والیبال پرداخت نکرده است. محمدرضا داورزنی، رئیس فدراسیون والیبال در این خصوص می‌گوید «سازمان صداوسیما به فدراسیون جهانی 350 هزار دلار بدهکار است و بیش از چهار ماه است که به ما قول داده‌اند پرداخت شود؛ البته با برخی از دوستان صدا و سیما که صحبت کردم متوجه شدم اخیراً این مقدار پول در سیستم مالی صداوسیما قرار گرفته و منتظر تامین اعتبار از سوی دولت هستند. امیدوارم که این مشکل هرچه زودتر رفع شود، چراکه در صورت عدم حل مشکل کار به پخش نشدن بازی‌های لیگ جهانی 2015 می‌کشد.»
 
همچنین صداوسیما با تاخیر در پرداخت حق پخش تلویزیونی رقابت‌های لیگ جهانی والیبال سال 2014 به فدراسیون جهانی والیبال (FIVB)، بخشی دیگر از ورزش ایران را دچار چالش کرده است طوری که فدراسیون جهانی را مجبور کرده تا پاداش‌های والیبالیست‌های ایران را بلوکه کند. از طرفی مسئولان فدراسیون جهانی هم به شدت دنبال نقد کردن این پول هستند و بارها به فدراسیون ایران اخطار داده‌اند که اگر این مبلغ پرداخت نشود مشکلاتی برای آنها در لیگ جهانی 2015 ایجاد خواهد شد.
 
درحالی که ایران در گروه سختی قرار دارد و باید با تیم‌های قدرتمندی همچون روسیه، آمریکا و لهستان انتظار می‌رود که مسائلی از این دست، سنگی در مسیر موفقیت ملی‌پوشان نباشد، اما باید منتظر ماند و دید که آیا این مشکل بین مدیران فدراسیون والیبال و صداوسیمای ایران حل می‌شود یا خیر. هرچند قرارداد سال 2015 هم منعقد شده است، اما مسئولان در تلاش هستند تا هرچه زودتر مشکلات مالی را حل کنند تا والیبال ایران که در سال‌های اخیر بهترین عملکرد را بین تمام رشته و فدراسیون‌ها داشته است در مجامع بین‌المللی زیرسوال نرود.
 
مرحله مقدماتی لیگ جهانی 2015 به مدت شش هفته پیگیری خواهد شد که برنامه آن به شرح زیر است:
هفته نخست: 8 تا 10 خردادماه
گروه یک: برزیل – صربستان و استرالیا – ایتالیا
گروه دوم: آمریکا – ایران و لهستان – روسیه
هفته دوم: 15 تا 17 خردادماه
گروه یک: ایتالیا – صربستان و برزیل – استرالیا
گروه دوم: آمریکا – روسیه و لهستان – ایران
هفته سوم: 22 تا 24 خردادماه
گروه یک: ایتالیا – استرالیا و صربستان - برزیل
گروه دوم: روسیه – ایران و آمریکا – لهستان
هفته چهارم: 29 تا 31 خردادماه
گروه یک: ایتالیا – برزیل و صربستان - استرالیا
گروه دوم: روسیه – لهستان و ایران – آمریکا
هفته پنجم: 5 تا 7 تیرماه
گروه یک: صربستان – ایتالیا و استرالیا - برزیل
گروه دوم: روسیه – آمریکا و ایران – لهستان
هفته ششم: 12 تا 14 تیرماه
گروه یک: برزیل – ایتالیا و استرالیا – صربستان
گروه دوم: لهستان – آمریکا و ایران – روسیه



 

دیدگاه شما

آخرین اخبار