همراه اول
9. ارديبهشت 1394 - 10:10   |   کد مطلب: 23472
رازی که علی دایی فاش کرد
علی دایی دیروز در مصاحبه‌ای جنجالی پرده از ضبط مکالمه‌ای مهم توسط فردی نامشخص در جلسه هیات مدیر پرسپولیس برداشت، امری ناپسندیده که متاسفانه چند وقتی است در بین عده انگشت‌شماری از اهالی ورزش مد شده است و مطمئنا در آینده تبعات زیادی را برای ورزش کشور خواهد داشت.

به گزارش همدان ورزش ،به نقل از آس‌پرس علی دایی که فصل گذشته با تیم فوتبال پرسپولیس به مقام نایب قهرمانی رقابت های لیگ برتر رسیده بود، در ابتدای این فصل درگیر دعوای جنجالی با هیات مدیره انتخابی از سوی وزارت ورزش شد و در نهایت کار به جایی رسید که در روز اخراج وی از پرسپولیس، دایی و رحیمی (مدیرعامل وقت) در یک قسمت از ورزشگاه درفشی‌فر حاضر بودند و سیاسی، رئیس جدید هیات مدیره و حمید درخشان مربی جدید تیم هم از سمت دیگر وارد زمین شدند!

اختلافات سیاسی و دایی از ابتدای فصل قابل پیش‌بینی بود و اولتیماتوم‌های علنی و غیرعلنی سیاسی از همان بازی‌های اول مثل چماقی بر روی سر دایی فرود می‌آمد. در نهایت نیز دایی فقط ۷ هفته رنگ نیمکت سرخ در لیگ چهاردهم را دید و شهریور ۹۳ از پرسپولیس جدا شد و تا به این لحظه به مستطیل سبز باز نگشته است.

دایی که ماه‌ها در سکوت رسانه‌ای به سر می‌برد، دیروز در صحبت‌هایی جنجالی ادعا کرد که یک فایل صوتی از جلسه هیات مدیره پرسپولیس در اختیار دارد که مخالفت آنها برای جذب خلعتبری و تقویت تیم را نشان می‌دهد چون به اعتقاد آنها،  تقویت پرسپولیس موجب موفقیت دایی می‌شود!

مهمتر از این‌که آیا این ادعای آقای گل جهان حقیقت دارد یا خیر، این موضوع است که چه کسی از جلسه خصوصی هیات مدیره پرسپولیس فایل صوتی تهیه کرده است و در اختیار دایی قرار داده؟ اصولا چرا باید در جلسه درون خانواده‌ای و مهمی مثل هیات مدیره پرسپولیس شنود گذاشته شود و موارد مطرح شده این جلسه به بیرون درز کند؟ این گفتار هرگز قصد ندارد به حقانیت یا باطل بودن روند کاری علی دایی و هیات مدیره وقت پرسپولیس اشاره کند، بلکه نفس اصلی کار یعنی استراق سمع یا انتقال جاسوسانه مطالب مطرح شده در جلسه هیات مدیره یک باشگاه و همچنین نقص آشکار موارد امنیتی آن باشگاه را هدف قرار داده است.

فصل گذشته در روزهای مدیریت کوتاه علی پروین در پرسپولیس نیز در ورزارت ورزش جلسه‌ای بین علی دایی سرمربی وقت، علی پروین قائم مقام وقت باشگاه و امیررضا خادم معاون پارلمانی وزارت ورزش برگزار شد که پس از این جلسه یک فایل صوتی منتشر شد که از جر و بحث شدید بین دو اسطوره فوتبال ایران حکایت می‌کرد. در آن روزها دایی با انجام مصاحبه‌ای شدیدالحن به شخص رئیس جمهور متذکر شد که در یکی از وزارتخانه‌هایت شنود می‌گذارند و به شدت به این موضوع اعتراض کرد.

هرچند امروز دایی از این موضوع صحبت نمی‌کند که چرا در اتاق هیات مدیره پرسپولیس شنود گذاشته شده بوده است(!!!!) اما صحبت‌های او در آن روزها کاملا منطقی بود و به راستی باید متعجب بود که چگونه در جلسات مهم وزارت خانه یا هیات مدیره باشگاه‌ها با ابزارهای مختلفی مثل تلفن همراه یا دستگاه های دیگر به ضبط محتوای جلسه پرداخته می‌شود تا در آینده برای استفاده‌های شخصی از آن افشا شود!

چندی پیش نیز صحبت از یک شخص بسیار معروف و پولدار در فوتبال ایران به میان آمد که با استفاده از خودکاری مجهز به دوربین، از برخی جلسات مهم فوتبالی فیلم تهیه می کرده است! آیا در چنین شرایطی امینت لازم برای برگزاری جلسات و تضارب آرا وجود دارد؟

سوال این است که آیا جناب وزیر ورزش و جوانان نگران این موضوع نیست که در آینده نزدیک فایل‌های صوتی از جلسات ایشان هم به بیرون درز کند و آیا از این موضوع مطمئن است که در جلساتی که حضور دارد، هیچ استراق سمعی یا ضبط بی‌اجازه مکالمات از طریق تلفن همراه یکی از حاضران انجام نمی‌شود؟ مطمئنا در هر جلسه درون‌سازمانی در هر سطح از مدیران که برگزار شود، تضارب آرا وجود دارد و همین نظرات مختلف و بحث‌های چالشی است که موجب می‌شود تصمیماتی مهم  گرفته شود، ولی آیا ضبط این مکالمات و استفاده ابزاری از آنها در روز مبادا می‌تواند کار درستی است؟

حراست وزارت ورزش و فدراسیون ‌ای ورزشی که بر تمامی مسائل نظارت دارند، باید در این باره با قدرت بیشتری عمل  و با عوامل این عمل غیرقانونی و غیر اخلاقی برخورد کنند؟ مطمئنا مسئولین مربوطه باید دستورالعمل‌هایی را در نظر بگیرند که دیگر هیچ شخصی به ذهنش هم خطور نکند که می‌تواند با ضبط مکالمات و یا تصاویری از جلسات محرمانه بعدها از آن استفاده ابزاری کند و برای موجه نشان دادن خودش و جهت‌دهی به اذهان عمومی از آن استفاده کند.

حالا هم تا زمانی که اوضاع به وضعیت ایمن خود می رسد، توصیه ما به تمامی ورزشی‌ها به ویژه مدیران ورزشی این است که خودشان به طور خودجوش مراقب گوش های پنهانی حاضر در جلسات باشند تا مشکلی در این باره ایجاد نشود.

دیدگاه شما

آخرین اخبار