همراه اول
4. بهمن 1397 - 9:36   |   کد مطلب: 23615
ضد آفتاب های خوراکی را بشناسید!
مواد غذایی وجود دارند که با خوردن آنها از پوست تان در مقابل آفتاب محافظت می کنید.

متخصصان متوجه شدند که خوردن خوراکی های تهیه شده از گوجه فرنگی برای حفاظت از پوست در برابر آفتاب سوختگی و نیز پیشگیری از پیری پوست ناشی از تماس با نور خورشید، مفید است.

فلاوانوئید، نور ماورای بنفش را به خود جذب می کند و التهاب را کاهش می دهد. در صورت مصرف روزی تنها 56 گرم شکلات تلخ خطر بروز سرطان کاهش پیدا می کند.

شکلات تلخ اولین ضد آفتاب خوراکی :

از آن جا که شکلات تلخ نوعی آنتی اکسیدان قوی و غنی از فلاوانوئید است، از پوست در برابر آفتاب سوختگی  و سرطان محافظت می کند. فلاوانوئید، نور ماورای بنفش را به خود جذب می کند و التهاب را کاهش می دهد. در صورت مصرف روزی تنها 56 گرم شکلات تلخ خطر بروز سرطان کاهش پیدا می کند.

 
سبزی های برگ سبز دومین ضد آفتاب خوراکی :

این نوع سبزی ها حاوی کاروتنوئید و آنتی اکسیدان هایی مانند لوتئین است که از پوست در برابر آسیب نور خورشید و بیماری های پوستی محافظت می کند. مصرف اسفناج، کلم پیچ و برگ چغندر خطر سرطان را 50درصد کاهش می دهد. کلم بروکلی نیز مفید است و برای به دست آوردن اثر مثبت آن کافی است روزی نصف پیمانه مصرف کنید.

 
ماهی سومین ضد آفتاب خوراکی :

ماهی ماکرو، سالمون، ساردین، قزل آلا و شاه ماهی غنی از اسید چرب امگا3 است که خطر بروز ملانوما کشنده ترین نوع سرطان پوست را کاهش می دهد. خوردن هفته ای 2 وعده ماهی برای محافظت از پوست کافی است. مکمل های روغن ماهی نیز در کاهش آفتاب سوختگیموثر است.

 
سبزیجات نارنجی چهارمین ضد آفتاب خوراکی :

هویج و کدو حلوایی حاوی بتاکاروتن است که به طور موثر کاهش دهنده آفتاب سوختگی است. هر چه گیاه رنگی تر باشد، قدرت محافظتی آن در برابر اشعه ماورای بنفش بیشتر است و آثار پیری و سرطان پوست را نیز کاهش می دهد. البته پس از مصرف ویتامین D، از ضدآفتاب استفاده کنید.

 
گوجه فرنگی پنجمین ضد آفتاب خوراکی :

متخصصان انگلیسی در یک مطالعه جدید دریافته اند که گوجه فرنگی می تواند پوست را جوان نگه دارد و از این بافت حیاتی در برابر آفتاب سوختگی  محافظت کند.

متخصصان متوجه شدند که خوردن خوراکی های تهیه شده از گوجه فرنگی برای حفاظت از پوست در برابر آفتاب سوختگی و نیز پیشگیری از پیری پوست ناشی از تماس با نور خورشید، مفید است.

گوجه حاوی ترکیبی به نام لیکوپن است که با پیری مقابله می کند. لیکوپن از رنگدانه های طبیعی موجود در گوجه است که در فرآیندهای مختلف طبخ و تهیه سس کچاپ و رب و آب گوجه فرنگی، مقدار آن نه تنها از بین نمی رود بلکه افزایش پیدا می کند.

البته توجه داشته باشید که مصرف گوجه فرنگی برای دارندگان گروه های خونی A و B مضر بوده و این افراد می توانند به جای گوجه فرنگی از مصرف هندوانه و گریپ فروت که هر دو منبع سرشار لیکوپن هستند بهره ببرند.

 

آریا نیوز

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار