همراه اول
25. ارديبهشت 1394 - 19:13   |   کد مطلب: 23634
پرسپولیس دربی را برد/ قلعه‌نویی این بار به برانکو باخت
پرسپولیس با برتری برابر استقلال در هشتادمین شهرآورد پایتخت فصل چهاردهم لیگ برتر را با پیروزی پشت سر گذاشت.

بازی را قرمزپوشان بهتر شروع کردند و در همان 3 دقیقه نخست دو بار روی دروازه استقلال خطرساز شدند. ابتدا مهدی طارمی در آستانه ورود به محوطه جریمه از سمت راست توپ را از دست داد و یک دقیقه بعد سانتر زیبای هافبک پرسپولیس روبروی دروازه به طارمی رسید که این بار هم توپ با اختلاف کمی از کنار دروازه بیرون رفت.

 

دقیقه 8، پرسپولیس که روان‌تر از حریفش بازی می‌کرد صاحب یک ضربه کرنر شد اما نتوانست از آن بهره کافی را ببرد.

 

دقیقه یازده استقلال صاحب ضربه ایستگاهی از فاصله 25 متری دروازه پرسپولیس شد. امید ابراهیمی این ضربه را زمینی زد که از کنار دروازه بیرون رفت.

 

دقیقه 18 استقلالی‌ها از سمت راست خود به دروازه حریف نزدیک شدند. خسرو حیدری توپ را به روی دروازه سانتر کرد و رضا عنایتی با سر توپ را به داخل محوطه شش قدم فرستاد اما مدافعان آن را دور کردند.

 

دو دقیقه بعد رضا عنایتی ضربه سر دیگری را روانه دروازه پرسپولیس کرد که این بار سوشا مکانی به زیبایی توپ را از روی خط دروازه به کرنر فرستاد.

 

دقیقه 25 میلاد شیخ‌فخرالدینی شوت زمینی محکمی را روانه دروازه پرسپولیس کرد که مکانی به راحتی آن را مهار کرد.

 

دقیقه 28، هادی نوروزی پشت توپ ایستاد تا ضربه ایستگاهی را برای تیمش بزند. او توپ را بلند فرستاد اما در شلوغی محوطه شش قدم طالب‌لو بود که توپ را از آن خود کرد.

 

دقیقه 33 حنیف عمران‌زاده از داور کارت گرفت. او سد راه مهدی طارمی شده بود که می‌توانست با طالب‌لو تک به تک شود.

 

دقیقه 40 بازیکنان پرسپولیس حمله گسترده‌ای به سمت دروازه استقلال تدارک دیدند اما در لحظه آخر توپ از دست رفت.

 

به این ترتیب نیمه نخست شهرآورد هشتاد تهران بدون رد و بدل شدن گل به پایان رسید.

 

نیمه دوم:

نیمه دوم را استقلالی‌ها بهتر بازی کردند و در 5 دقیقه نخست این نیمه دو بار وارد محوطه جریمه پرسپولیس شدند.

 

در دقیقه 50 امید عالیشاه حرکت خیره‌کننده‌ای انجام داد و با عبور از سد چهار مدافع استقلال خود را به محوطه جریمه رساند اما سانترش با هیچ ضربه سری همراه نبود چون سایر بازیکنان پرسپولیس عقب‌تر از توپ بودند و این فرصت خوب برای سرخ‌پوشان از دست رفت.

 

دقیقه 57 باز هم عالیشاه به سرعت از سمت راست دروازه استقلال پیش رفت اما در آستانه محوطه جریمه ضربه عجیبی به توپ زد و آن را مستقیم به بیرون فرستاد.

 

دقیقه 59 امیرحسین صادقی خطای شدیدی روی مهدی طارمی انجام داد و حریف را صاحب یک ضربه استگاهی کرد. این ضربه ایستگاهی گلی برای پرسپولیس نداشت اما رفت و آمد توپ یک ضربه ایستگاهی دیگر برای پرسپولیس به همراه داشت.

 

پرسپولیس یک – استقلال صفر؛ دقیقه 64 باز هم مهدی طارمی به سمت دروازه استقلال حرکت کرد و صادقی رویش خطا کرد. این بار اما داور مدافع استقلال را با کارت زرد جریمه کرد. ضربه را هادی نوروزی بلند فرستاد تا علی علیپور با ضربه سر دروازه استقلال را باز کند. اشتباه محرز طالب‌لو در به ثمر رسیدن این گل بسیار موثر بود.

 

دقیقه 68 مهدی طارمی به سرعت وارد محوطه جریمه استقلال شد و در تقابل با مگویان به زمین افتاد. در حالی که پرسپولیسی‌ها معتقد بودند خطای پنالتی صورت گرفته، داور به طارمی کارت زرد داد.

 

دقیقه سجاد شهباززاده از پشت محوطه جریمه پرسپولیس توپ خوبی را روانه دروازه کرد و سوشا مکانی را برای مهارش بسیار به زحمت انداخت اما توپ با اختلاف کمی به بیرون رفت.

 

دقیقه 85 استقلال صاحب یک ضربه کرنر شد. این ضربه موقعیت خطرناکی ایجاد کرد اما آبی‌پوشان نتوانستند از ان استفاده لازم را ببرند.

 

ایسنا

دیدگاه شما

آخرین اخبار