همراه اول
27. ارديبهشت 1394 - 11:45   |   کد مطلب: 23648
رئیس هیأت ورزشهای همگانی استان همدان خبرداد:
فعالیت بیش از 3 هزار بانوی همدانی در ایستگاه های ورزش صبحگاهی
فعالیت بیش از 3 هزار بانوی همدانی در ایستگاه های ورزش صبحگاهی
رئیس هیأت ورزشهای همگانی استان همدان با اشاره به فعالیت پنج هزار شهروند همدانی در ایستگاه های ورزش صبحگاهی، گفت: بیش از سه هزار نفر از این افراد را بانوان تشکیل می دهند.

به گزارش همدان ورزش؛ هدف از انجام ورزش حرکت دادن بدن تا جايي است که امکان دارد؛ اما باید به این نکته توجه داشت آغاز کردن روز با ورزش باعث مي‌شود تمام طول روز با نشاط و سرزنده باشيد.

محققان به این نتیجه رسیده اند که ورزش صبحگاهي سبب بهبود وضعيت خواب شده و براي متعادل نگه داشتن وزن و کاهش آن بسيار مفيد است.

نتایج یک تحقیق بر روي زنان داراي اضافه وزن 50 تا 75 ساله نشان داد، بانوانی که در ورزش صبحگاهي شرکت مي‌کنند 4 ساعت در هفته بهتر از ساير بانوان مي‌خوابند.

مرحله زوال استخوانی دردختران ، پس از سن ۱۱ تا ۱۴ سالگی شروع می شود؛ بنابراین دوران پیش از بلوغ مرحله بسیار مهمی در رشد استخوانی آنهـاست .

اجرای برنامه ورزشی روزانه برای دختران مـوجب ارتقاء سطح آمادگی قلبی عروقی می شود ونیاز به صرف وقـت زیـادی ندارد .

نرمش مداوم باعث انبساط خاطر وشادابی می شود ، بیشتر افسردگـی هـا دردختران در دوران ابتـدایی و درنوجـوانان در دوره راهنمایی ودبیرستان است .

تمرینات بدنی و ورزش یکی از راههای علاج و تسکین فشارهای روانی است .

با این مقدمه به سراغ رئیس هیأت ورزشهای همگانی استان همدان رفتیم و با وی در باره ورزش بانوان استان گپ و گفت کوتاهی ترتیب دادیم.

هادی سبزواری با اشاره به فعالیت بیش از 150 ایستگاه ورزش صبحگاهی و ایروبیک در همدان گفت: بیش از 70 در صد از این ایستگاه ها به بانوان اختصاص دارد.

وی اظهارکرد: به منظور رفاه حال همشهریان عزیز و استقبال خوب مردم ورزش دوست همدان؛ برای نخستین بار ورزش صبحگاهی روزهای جمعه در شهرستان همدان در 2 نوبت برگزار می گردد.

رئیس هیأت ورزشهای همگانی استان همدان تصریح کرد: ورزش کارانی که به هر دلیل نمی توانند در ساعات اولیه صبح به منظور انجام ورزش حضور داشته باشند، می توانند از ساعت 8 صبح جمعه در میدان قائم(عج) همدان حضور پیدا کنند.

سبزواری در بخش دیگری از سخنانش اظهارداشت: بیش از پنج هزار شهروند همدانی در ایستگاه های ورزشی فعالیت دارند که حدود سه هزار نفر از آنان را بانوان تشکیل می دهند.

وی در پایان عنوان کرد: فعالیت در ایستگاه‌های ورزش صبحگاهی رایگان است و برای هر ایستگاه نیز یک مربی ثابت آموزش‌های لازم را به علاقه مندان ارائه می‌دهد.

دیدگاه شما

آخرین اخبار