همراه اول
4. خرداد 1394 - 8:35   |   کد مطلب: 23723
صعود پنج پله ای همدان در ارزیابی فدراسیون بدمینتون در سال 93
رئیس هیئت بدمینتون همدان گفت: در ارزیابی فدراسیون بدمینتون در سال 93 استان همدان با 5 پله صعود نسبت به سال 92 در رده هشتم کشور قرار گرفت.

به گزارش همدان ورزش؛سهم الدین حمیدی با اعلام این مطلب اظهار داشت: ورزش بدمینتون در استان همدان در دو سه سال اخیر از پیشرفت های قابل توجه برخوردار بوده که یکی از دلایل اصلی این موفقیت فراهم شدن امکانات سخت افزاری بویژه سالن اختصاصی است. 
وی بیان داشت: همدان از استعدادهای بالقوه ای در ورزش بدمینتون برخوردار است و خوشبختانه با تلاش های صورت گرفته از رتبه 31 در سال 91 به رتبه 13 در سال 92 و سپس رتبه هشتم در سال 93 سیر صعودی داشته ایم.
رئیس هیئت بدمینتون همدان گفت: هیات بدمینتون به منظور فعالیت بیشتر در زمینه شناسایی استعداهای جوان بدمینتون در نقاط مختلف استان در دو بخش مردان و زنان اقدام به تشکیل مراکز استعدادیابی بدمینتون کرده است و در بخش همگانی نیز نیز فعالیت های خوبی را داشته ایم.
وی افزود: امروزه بدمینتون به عنوان ورزش همگانی در بین خانواده ها در حال رواج است و آسان بودن بازی این رشته باعث شده تا خانواده ها بویژه جوانان در ایام تعطیل که برای گشت و گذار به دامان طبیعت و فضای سبز می روند، ساعاتی را به فعالیت بدمینتون بپردازند.
سهم الدین حمیدی اظهار کرد: روز جمعه نیز همزمان با سراسر کشور اقدام به برگزاری مسابقات همگانی در پارک مردم همدان کردیم که 24 آقا و 64 خانم در این مسابقه حضور داشتند و نفرات برتر به مسابقات بدمینتون همگانی کشور اعزام می شوند.
وی تصریح کرد: ورزش بدمینتون نیاز به فضای خاصی برای بازی ندارد و در فضاهای هموار همچون پارک ها می شود این رشته را بویژه در فصول بهار و تابستان در بین خانواده ها ترویج داد.
رئیس هیئت بدمینتون همدان با اشاره به موفقیت این رشته در عرصه های قهرمانی و حرفه ای کشور گفت: امیر جباری پرافتخارترین بدمینتون باز تاریخ ورزش استان همدان به شمار می رود که هم اکنون برترین ورزشکار رده سنی نوجوانان کشور و عضو ثابت تیم ملی است.

وی بیان کرد: رشته بدمینتون در همدان هم در بعد ورزشکار و هم در بعد داور و مربی در سطح قابل قبولی قرار دارد و سال 93 بیش از 4 کلاس مربیگری و یک کلاس داوری در سطح استان برگزار شده است.
حمیدی ادامه داد : در سال 92 میزبان مسابقات رنگینگ نوجوانان کشور بودیم که این مسابقات به نحو احسن در همدان برگزار شد و امسال نیز در نظر داریم مسابقات رنگینگ جوانان را در همدان برگزار کنیم.

دیدگاه شما

آخرین اخبار