همراه اول
6. خرداد 1394 - 9:36   |   کد مطلب: 23743
همدان پتانسیل میزبانی مسابقات بازی های فکری کشور را دارد
رئیس هیئت ورزش های همگانی استان همدان گفت: همدان پتانسیل میزبانی و معرفی مسابقات بازی های فکری به عنوان یکی از ورزش های همگانی را در کشور دارد.

هادی سبزواری در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه از سه سال پیش خانه هوش و خلاقیت در استان همدان درحال فعالیت است، اظهار داشت: این خانه مجموعه ای از بازی های فکری است که زیر نظر هیئت ورزش های همگانی استان اداره می شود.

وی با بیان اینکه به دنبال تثبیت جایگاه بازی های فکری به عنوان یک ورزش همگانی در سطح کشور هستیم، افزود: متاسفانه مسابقات بازی های فکری جایگاه خود را در کشور نیافته است.

رئیس هیئت ورزش های همگانی استان همدان با اعلام این مطلب که همدان پتانسیل و ظرفیت میزبانی مسابقات کشوری را در این حوزه دارد، ادامه داد: در صورتی که فدراسیون ورزش های همگانی و معاونت ورزش از نظر مالی این مجموعه را یاری دهند همدان توان برگزاری مسابقات کشوری را خواهد داشت تا از طریق همدان این مسابقات به کشور معرفی شود.

خانه هوش

مدیر عامل خانه هوش و خلاقیت استان همدان نیز به خبرنگار مهر گفت: در مدت سه سال خانه هوش و خلاقیت همدان مشغول به فعالیت در زمینه هایی بوده که آموزش و پرورش کمتر به آن پرداخته است.

 

علیرضا خرمرودی با بیان اینکه دوره های عملی هوش و خلاقیت در این مرکز برگزار می شود، افزود: دوره های آموزشی مکعب روبیک، دومینو، اریگامی، سودوکو، سازه ماکارونی، روباتیک، نجوم، ذهن فعال و مهندسی خلاقیت برای کودکان با داشتن حداقل سن سه سال در این مجموعه در حال برگزاری است.

وی با اشاره به روند آموزش ها با وجود مدرسانی که دارای مقام های کشوری در این حوزه هستند، بیان داشت: مدرس دومینو و مکعب روبیک این مرکز دارای رکورد و از قهرمانان ملی هستند.

این فعالیت ها موجب تقویت ذهن، تفکر منطقی و افزایش تمرکز کودکان می شود.مدیر عامل خانه هوش و خلاقیت استان همدان با افزودن این نکته که کوچکترین کیوبر ایران نیز عضو این مجموعه است، ادامه داد: این فعالیت ها موجب تقویت ذهن، تفکر منطقی و افزایش تمرکز کودکان می شود و برخی از آنان چشم و دست را نیز تقویت می کند.

خرمرودی بااشاره به عضویت ۴۰۰ کودک و نوجوان در این سه سال در خانه هوش و خلاقیت همدان، افزود: این مجموعه در طول سال تحصیلی با مدارس کار می کند و با توجه به افزایش استفاده از بازی های کامپیوتری به والدین پیشنهاد می شود که بازی های فکری را در درون خانواده های خود تقویت کنند.

خانه هوش

وی به کارهای جدیدی که در این حوزه در همدان درحال انجام است، اشاره و عنوان کرد: در سال ۹۳ دومین دوره مسابقات دومینو منطقه در همدان و مسابقه استانی مکعب روبیک برگزار شد.

جشنواره استعدادیابی برای نخستین بار در همدان برگزار می شود.مدیر عامل خانه هوش و خلاقیت استان همدان به جشنواره استعدادیابی که در همدان برگزار می شود، اشاره کرد و گفت: جشنواره استعدادیابی که ابتکاری جدید و یک مسابقه خانوادگی سنجش هوش و خلاقیت است، برای نخستین بار در همدان برگزار می شود.

خرمرودی با بیان اینکه فاکتورهایی از قبیل خلاقیت، عملکرد، نظم، استعداد و علاقه شرکت کنندگان در این جشنواره بررسی می شود، افزود: گزارشی از نتایج به خانواده های شرکت کنندگان داده خواهد شد.

وی برنامه های خانه هوش و خلاقیت را شامل ۹ دوره دانست و اذعان داشت: سودوکو، نجوم، اریگامی، سودوکو، چرتکه، بازی و ریاضی، معمای چوب کبریت، ذهن فعال و ریاضیات کانگرو از این قبیل برنامه هاست.

مدیر عامل خانه هوش و خلاقیت استان همدان با بیان اینکه کودکان پس از آشنایی با این دوره ها، اگر در دوره های بعدی موفق عمل کنند وارد آموزش تخصصی خواهند شد، افزود: این دوره ها بسیار مورد استقبال قرار گرفته و در پاییز ۳۰ خانواده و در اسفندماه ۷۰ خانواده از این طرح استقبال کردند.

خرمرودی اضافه کرد: دور سوم این طرح از اواسط خرداد ماه آغاز خواهد شد که در کنار آن برنامه های گروهی مانند کارگاه روانشناسی برای خانوده کودکان نیز درنظر گرفته شده است.

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار