همراه اول
19. خرداد 1394 - 11:23   |   کد مطلب: 23849
یک کارشناس:فوتبال بدون آکادمی، خانه بدون سقف است
دبیر هیات فوتبال همدان گفت: فوتبال بدون آکادمی خانه بدون سقف است و مدارس فوتبال باشگاه ها بدون برخورداری از آکادمی تخصصی رده های سنی پایه نمی توانند در شناسایی و پیشرفت استعدادها تاثیرگذار باشند.

مهدی بوجاریان روز دوشنبه در گفت وگو باخبرنگار ایرنا اظهار کرد: مدارس فوتبال باید تحت پوشش آکادمی با برخورداری از مربیان باتجربه و دارای سوابق حرفه ای باشند اما متاسفانه برخی باشگاه ها بدون داشتن آکادمی اقدام به راه اندازی مدرسه فوتبال می کنند که قطعا فصلی و بدون آینده روشن است.

وی اضافه کرد: از خانواده هایی که تمایل به ثبت نام فرزندان خود در مدارس فوتبال دارند، خواسته ایم در باشگاه هایی که آکادمی فوتبال دارند ثبت نام کنند.

بوجاریان بیان داشت: هم اکنون 18 باشگاه در سطح استان همدان مجاز به راه اندازی مدرسه فوتبال هستند و پیش بینی می شود امسال حدود پنج هزار بازیکن در رده های سنی زیر 9 تا 12 سال در این مدارس حضور یابند.

وی با تاکید بر اینکه هیچ یک از مدارس فوتبال حق دریافت حق ثبت نام بیش از دو میلیون ریال را ندارند گفت: این هزینه بابت تامین البسه، توپ، ساک، کلاه، بیمه ورزشی و حق عضوگیری دریافت می شود.

وی خاطرنشان کرد: مدارس فوتبال از یکم تیرماه لغایت دهم شهریورماه امسال در قالب 28 جلسه باید برگزار شوند و مربیانی مجاز به آموزش در کلاس ها هستند که مدرک آنها C به بالا باشد.

وی با بیان اینکه نظارت دقیق بر عملکرد مدارس فوتبال استان همدان صورت می گیرد گفت: رسانه ها نیز در صورت مشاهده تخلف می توانند موارد را به هیات فوتبال شهرستان ها اطلاع بدهند.

سال گذشته پنج هزار بازیکن در رده های سنی زیر 9، 10، 11 و 12 سال در مدارس فوتبال همدان فعالیت داشتند.

دیدگاه شما

آخرین اخبار