همراه اول
14. آبان 1396 - 10:22   |   کد مطلب: 23877
چگونه می‌توانم بدون ورزش وزنم را زیاد کنم؟ چگونه می‌توانم بدون ورزش وزنم را زیاد کنم؟
اگر شما کمبود وزن دارید، و پزشکتان هم توصیه کرده که کمی وزنتان را زیاد کنید، می‌توانید کمی در برنامه‌ی غذایی‌تان تغییرات دهید تا چند کیلویی به وزنتان افزوده شود.

 برای افزایش نیم کیلوگرم وزن، باید ۳۵۰۰ کالری اضافه مصرف کنید. با در نظر گرفتن این موضوع، افزودن ۵۰۰ کالری به برنامه‌ی غذایی‌تان در هر روز، کمک خواهد کرد تا به طور میانگین، در هر هفته نیم کیلوگرم وزنتان افزایش یابد.

برای افزایش وزن، از خوردن غذاهایی که سرشار از چربی اشباع و قند هستند بپرهیزید، چرا که این غذاها شما را در معرض خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی، دیابت و سکته قرار می‌دهند!

مرحله‌ی اول

زود به زود غذا بخورید. طبق تحقیقاتی که انجام شده است، باید در برنامه‌ی افزایش وزن خود، حداقل سه وعده‌ی غذایی سالم، و دو تا سه میان وعده‌ی … داشته باشید.

مرحله‌ی دوم

برای افزایش کالری مصرفی، باید از طریق غذاهایی که می‌خورید این کار را انجام دهید. بدین منظور می‌توانید با افزودن شیر پرچرب به انواع غذاها، تزئین سالادتان با انواع دانه‌های روغنی، یا افزودن پنیر یا تخم مرغ به غذاهای اصلی‌تان به هدفتان برسید.

مرحله‌ی سوم

غذاهای پر کالری سالم استفاده کنید. برخی از مواد غذایی که می‌توانید به آنها فکر کنید، میوه‌های خشک، نان غلات کامل، کورن‌فلکس‌های غلات کامل، خوراک لوبیا، کره‌ی بادام زمینی، و آووکادو است.

مرحله‌ی چهارم

میان وعده‌هایی را انتخاب کنید که می‌توانند به افزایش وزنتان کمک کنند. حداقل دو میان وعده داشته باشید و چیزهایی سرشار از کالری را انتخاب کنید، مانند ماست، پروتئین بارها، و آجیل. از کیک، آبنبات و چیپس و چیزهای این چنینی دوری کنید.

مرحله‌ی پنجم

نوشیدنی‌هایی بنوشید که به کالری مصرفی‌تان اضافه می‌کنند. میلک‌شیک‌ها، اسموتی‌های میوه، و آبمیوه‌ها، سرشار از کالری هستند. باید بجای نوشیدنی‌هایی مثل نوشابه و ماءالشعیر که ارزش غذایی ندارند، از آنها استفاده کنید.

مرحله‌ی ششم

همچنین می‌توانید برای تامین کالری اضافه، از مکمل‌های افزایش وزن هم استفاده کنید. این شیک‌ها، در هر وعده‌شان حدود ۲۰۰۰ کالری دارند، و معمولا هم کم چربند. باز هم می‌توانید برای افزایش کالری بیشتر، میوه، جوانه‌ی گندم، و روغن بذر کتان، هم به شیک‌های افزایش وزنتان بیفزایید.

http://fitnessmagazine.ir/

دیدگاه شما

آخرین اخبار