همراه اول
23. خرداد 1394 - 9:25   |   کد مطلب: 23881
دومین جشنواره ورزش‌های بومی و محلی غرب کشور در نهاوند برگزارشد
دبیر دومین جشنواره بازیهای بومی و محلی غرب کشورگفت: دومین جشنواره بومی و محلی غرب کشور با عنوان جشنواره انتظار در استادیوم ۱۵ هزارنفری علیمرادیان نهاوند برگزارشد.

به گزارش همدان ورزش؛ کلهر در گفتگو با خبرنگار ما، اظهار داشت: پس از برگزاری نخستین جشنواره بومی محلی غرب کشور به میزبانی شهرستان نهاوند در سال گذشته، 22 خردادماه امسال به مدت دو روز با حضور استان‌های غربی کشور و چند استان میهمان از سایر نقاط کشور در این شهرستان برگزار شد.

 

وی گفت: دلیل برگزاری این مسابقه به میزبانی نهاوند طبیعت زیبا و ارتفاع مناسب شهرستان نهاوند از سطح دریا و مجموعه ورزشی علیمرادیان با امکانات خوب مانند هتل ، مهمان‌پذیر و مرکزیت این شهرستان در غرب کشور است که آن را به‌عنوان میزبان این مسابقات انتخاب کردیم.

 

کلهر افزود: مانند سال گذشته در این جشنواره که برای دومین بار به میزبانی نهاوند در سطح کشور برگزار شد ویژه‌برنامه‌هایی شامل جنگ شادی و اجرای موسیقی زنده ویژه استان‌های غرب کشور با هنرمندی هنرمندان این استان‌ها و با مشارکت خانواده‌ها انجام گرفت که مشاهده آن برای عموم خانواده‌ها رایگان بود.

 

وی بیان داشت: مسابقات بومی و محلی در چندین رشته شامل تیراندازی، اسب‌سواری، دال پلان، کشتی، دو، هفت‌سنگ، دورنه، طناب‌کشی و چند بازی دیگر که به شکل بین‌المللی است با حضور استان‌های اردبیل ، آذربایجان غربی ، کرمان ، استان لرستان و استان همدان با هدف اتحاد و ایجاد روحیه همدلی در بین اقوام مختلف به میزبانی نهاوند برگزار شد.

 

کلهر تصریح کرد: این جشنواره در دو بخش آقایان و خانم‌ها به مدت دو روز در 22 و 23 خردادماه امسال برگزار شد که در بخش آقایان رشته‌های دال پلان،‌ طناب‌کشی،‌ پنج‌گانه و کشتی سنتی زوران و در بخش بانوان رشته‌های دال پلان،‌ طناب‌کشی و سه‌گانه حضور داشتند و در پایان به نفرات برتر مدال،‌ حکم و جام قهرمانی اهدا شد.

 

وی در پایان هدف از اجرای این برنامه را معرفی بازیهای بومی و محلی مناطق مختلف و افزایش سطح سلامت مردم بیان کرد

دیدگاه شما

آخرین اخبار