همراه اول
4. تير 1394 - 12:16   |   کد مطلب: 23996
نایب رئیس اول کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: موضوع قاچاق واقعیتی است که نمی‌شود انکار کرد اما اگر از این جنبه نگاه کنیم که این موضوع رقابت بین شرکت دخانیات مشکل ساز است مطمئنا برای سایرین هم اینگونه است.
نایب رئیس اول کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: موضوع قاچاق واقعیتی است که نمی‌شود انکار کرد اما اگر از این جنبه نگاه کنیم که این موضوع رقابت بین شرکت دخانیات مشکل ساز است مطمئنا برای سایرین هم اینگونه است.

حسین طلا نماینده مردم تهران، ری و اسلامشهر و نایب رئیس اول کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران در خصوص شرکت دخانیات گفت: دخانیات شامل مصرف و صنعت است که مطمئناً با توجه به مضرات مصرف آن برای همه، صنعت آن مدنظر ما است زیرا باید به دلیل به خطر افتادن معیشت هزاران خانوار از این صنعت حمایت شود. 

طلا در ادامه با بیان اینکه علاوه بر این موارد این کالا در داخل کشور متقاضیانی دارد که حمایت بیش از پیش این صنعت را طلب می‌کند، گفت: جلسه روز گذشته که با حضور ربیعی وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی مبنی بر بی توجهی به مجموعه شرکت دخانیات تشکیل شد. 

وی افزود: این شرکت از گذشته به عنوان یکی از شرکت‌های سود ده بوده اما نحوه واگذاری نامناسب آن به عنوان دیون به صندوق بازنشستگی فولاد از یک طرف، صندوقی که خود با مشکلاتی روبه رو است و از طرفی باید هنگام واگذاری یک سری اقدامات خاص از جمله اصلاح ساختار، ماشین آلات، منابع انسانی و ... باید صورت می‌گرفت، که انجام نشد. 

نماینده مردم تهران، ری و اسلامشهر افزود: هنگامی که این اقدام صورت گرفت، درآمدهای حاکمیتی از این شرکت بیرون رفت یعنی مبالغی که تحت عنوان هالوگرام ، حق انحصار و ... بود از شرکت جدا شده که موجب ایجاد مشکلاتی برای این شرکت شد. 

طلا با بیان اینکه علاوه بر این تولیدات و محصولات این شرکت از درجه‌ی بالایی برخوردار نیست و با قیمت و درجه‌ای نازل عرضه می‌شود، گفت: در حال حاضر این شرکت 23 میلیارد تومان پرداختی دارد با احتساب این موضوع که شرکت شرایط مناسبی را تجربه نمی‌کند. 

نائب رئیس اول کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی افزود: از حدود شش ماه پیش این شرکت بدون هیات مدیره‌ای منسجم و گاها با اختلافات موجود و نبود مدیر عامل، پیگیری‌های قضایی صورت نمی‌گرفت تا جایی که این شرکت کارت بازرگانی خود را نمی‌توانست دریافت کند که با این وضع مطمئنا سهم خودرا در بازار از دست خواهد داد. 

طلا تصریح کرد: امسال از ابتدای سال حدود 28.5 میلیارد تومان فروش و 23 میلیارد تومان پرداختی پرسنلی داشته و 12 میلیارد تومان تجمیع عوارض پرداخت کرده که علی‌القاعده نمی‌تواند هزینه‌های جاری را پرداخت کند. 

وی در ادامه افزود: سوال ما از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی این است که چرا در این مدت با توجه به اینکه صندوق بازنشستگی زیر نظر وزارت رفاه، کار و تعاون اجتماعی است و در وزارتخانه کار و صنعت و تجارت نسبت به این مجموعه بی تفاوت بوده‌اند. 

نائب رئیس اول کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی هم در پاسخ به سوالات از پیگیری این موضوع خبر داد و نسبت به ناهماهنگ‌های اعتراض داشتند. 

طلا تاکید کرد: طبق اعلام وی ظرف دو هفته‌ی آینده هیات مدیره و مدیرعامل این شرکت تعیین شوند نهایتا کمیسیون نیز یک فرصت یک ماهه بدهد تا برنامه‌ها سامان داده شود. 

مدیر عامل اسبق شرکت دخانیات در پایان گفت: موضوع قاچاق واقعیتی است که نمی‌شود انکار کرد اما اگر از این جنبه نگاه کنیم که این موضوع رقابت بین شرکت دخانیات مشکل ساز است مطمئنا برای سایرین هم اینگونه است اما مشکل اصلی این شرکت فقدان مدیریت قوی است که باعث می‌شود سهم خودرا هر روزه در بازار از دست بدهد. 

دیدگاه شما

آخرین اخبار