همراه اول
8. تير 1394 - 11:18   |   کد مطلب: 24041
سال‌ها دروغ درباره گنجایش استادیوم آزادی!
شاید برای شما جالب باشد که بدانید سالن ورزشگاه آزادی هرگز 12 هزار نفری نبوده و اصلا مشخص نیست چنین عددی از کجا درآمده و در ذهن همه تثیبت شده است؟

روزنامه دنیای اقتصاد در مطلبی با تیتر «دروغ پنج هزار نفری!» نوشته است: این روزها همه نگاه‌ها به سالن ورزشگاه آزادی دوخته شده است؛ جایی که ستاره‌های کم‌ادعای والیبال کشورمان نمایش‌های درخشانی ارائه می‌دهند و در لیگ جهانی برابر بزرگان دنیا قد علم می‌کنند. در این میان بسیاری از هواداران ورزش در ایران نیز خودشان را به محل برگزاری بازی می‌رسانند تا در کنار تیم کشورمان باشند.

اتفاقا نکته کلیدی همین‌جاست؛ اینکه ظرفیت واقعی سالن ورزشگاه آزادی چقدر است و چند نفر در آن جا می‌گیرند؟ این سازه از قدیم‌الایام به «سالن 12 هزار نفری» مشهور بوده و در شب‌های برگزاری لیگ جهانی، برخی از مجریان و گزارشگران هیجان‌زده از حضور 15 تا 20 هزار نفر در این مجموعه سخن گفته‌اند. با این حال شاید برای شما جالب باشد که بدانید سالن ورزشگاه آزادی هرگز 12 هزار نفری نبوده و اصلا مشخص نیست چنین عددی از کجا درآمده و در ذهن همه تثبیت شده است؟

مدیرعامل سابق مجموعه ورزشی آزادی ضیاءآذری در گفت‌وگو با «دنیای اقتصاد» تایید می‌کند که ظرفیت این سالن هرگز 12 هزار نفر نبوده و نیست: «من اصلا نمی‌دانم این مساله چطور طرح شد و چطور تکرار آن باعث شد چنین عدد کذبی در تاریخ ورزش ایران ماندگار شود؟ حقیقت آن است که سالن ورزشگاه آزادی از روز اول بهره‌برداری‌اش دارای صندلی بوده است. از سال 53 تا 87 این سالن واجد چیزی حدود 7500 صندلی بوده که این صندلی‌ها از نوع تاشو و با کیفیت بسیار پایین بودند.»

دیدگاه شما

آخرین اخبار