همراه اول
15. تير 1394 - 12:27   |   کد مطلب: 24106
میزان اعتبارات پژوهشی نشان از توجه هر دولت به علم و دانش دارد
استاد دانشگاه‌هاي همدان گفت: میزان اعتبارات پژوهشی در هر جامعه‌ای نشان از توجه آن دولت به علم و پژوهش و توسعه علمی همه‌جانبه دارد.

حسنا زنگنه در گفتگو با خبرنگار همدان ورزش، در پاسخ به سؤالي در خصوص کاهش شتاب علمی کشورمان اظهار داشت: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند نقش استادان در تعلیم و تربیت نسلی پرتلاش، مؤمن و پیشرو، نقشی بی بدیل است و ما بايد با تأکید بر پرهیز از حاشیه‌سازی در محیطهای دانشگاهي، شتاب علمی کشور را افزایش دهیم.

وی افزود: اصلاح متون درسی یکی از راهکارهایی است که برای برون رفت از وضعیت نگران کننده علوم انسانی مورد نیاز است.

استاد دانشگاه آزاد و پيام نور همدان با بيان اين كه باید در متون درسي تجدیدنظر شود، تصريح كرد: اما در کنار اصلاح متون باید به ترتیب اساتید و کادر مرتبط آموزشی دارای احاطه و اشراف نسبت به علوم انسانی ایرانی - اسلامی پرداخت.

وي در ادامه به اعتبارات پژوهشی اختصاص‌یافته در بودجه کشور اشاره کرد و گفت: میزان اعتبارات پژوهشی در هر جامعه‌ای نشان از توجه آن دولت به علم و پژوهش و توسعه علمی همه‌جانبه دارد.

زنگنه با اشاره به آن كه کشورهای توسعه‌یافته تا بیش از ۳ درصد از تولید ناخالص داخلی خود را به تحقیقات اختصاص می‌دهند، خاطرنشان کرد: اين ميزان با مدیریت درست، جذب مي‌شود، اما شواهد موجود آشکار می‌سازد که بودجه تحقیقات کشور ما همواره زیر یک درصد از تولید ناخالص داخلی بوده و کمتر از نصف آن‌هم جذب نشده است.

انتهای پیام/ 

دیدگاه شما

آخرین اخبار