همراه اول
22. تير 1394 - 8:24   |   کد مطلب: 24174
 پاسی ها درصورت عدم  پرداخت طلب تیاگو کسر امتیاز می شوند
باشگاه پاس همدان در صورت عدم پرداخت بدهی بازیکن برزیلی کسر اکتیاز می شود .

به گزارش همدان ورزش ؛ براساس رای آذرماه سال گذشته فدراسیون جهانی فوتبال FIFA باشگاه پاس همدان ملزم به پرداخت بدهی تیاگو فراگو به اضافه حق انتقال و جریمه شده است.

محکومیت پاس از سوی فیفا در حالی صادر شد که خطر کسر امتیاز در صورت عدم توجه به رای کمیته انضباطی فیفا قابل اجرا بود.

با این حال باشگاه پاس همدان با اعزام نماینده تام الاختیار باشگاه و وکیل بین المللی خود به محل سکونت این بازیکن توانست از این بدهی تخفیف بگیرد.

پاسی ها در نهایت با پرداخت سه هزار دلار به صورت حضوری و نیز 25 هزار دلار به عنوان قسط یکجا توافق کرد اما این مبلغ تاکنون به تیاگو پرداخت نشده است.

با این حال فیفا در نامه ای اعلام کرد؛ باشگاه پاس می بایست تا 13 جولای میلادی امسال این بدهی 25 هزار دلاری باقی مانده به تیاگو فراگا را بپردازد.

*** خطر کسر امتیاز در مقابل طلب کریدنس کلییر واترکوتو

باشگاه پاس علاوه بر اینکه باید بدهی تیاگو فراگای برزیلی را بدهد بلکه پرونده طلب کریدنس کلییر واترکوتو همتای این بازیکن نیز باردیگر به جریان افتاده است.

کوتو با اعمال تخفیف ها و طی توافق نهایی با باشگاه پاس در نهایت پذیرفت که 75 هزار دلار دریافت کند و از این مبلغ 50 هزار دلار طی اواخر سال گذشته در دو قسط به او پرداخت شد.

البته کوتو 25 هزار دلار دیگر از پاس طلبکار است که طبق تعهدات قرار بود هشتم فروردین ماه امسال پرداخت شود که میسر نشد.

هم اکنون پس از گذشت سه ماه و پیگیری دوباره این بازیکن برزیلی از سوی فیفا سبب شده تا هر لحظه حکم کسر امتیاز علیه تیم پاس صادر شود.

با این حال پاسی ها خسارت های ناشی از تاخیر در پرداخت طلب این بازیکن برزیلی اعم از واخواهی دادگستری، خسارت و جریمه فیفا را نیز پرداخت کرده اند.

*** تسویه بیش از سه میلیارد بدهی پاس

تمامی شکایت های وارده به باشگاه پاس بین سال های 86 تا 92 است و با این حال در دوره مدیرعاملی بهرام یدی تاکنون بیش از سه میلیارد تومان بدهی این باشگاه تسویه شده است.

با این حال پیش بینی می شود باشگاه پاس بیش از سه میلیاردتومان نیز بدهی داشته باشد که هنوز تعیین تکلیف نشده است.

طلب های میلیونی بازیکنان و مربیان ادوار گذشته از تیم پاس در حالیست که این تیم برای جضور در فصل جدید مسابقات هنوز بودجه ای دریافت نکرده است.

*** مدیرعامل پاس: بدهی ها باید تسویه شود

مدیرعامل باشگاه پاس همدان در این باره به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: تمامی بدهی ها با وجود اینکه مربوط به دوره های قبلی مدیرعاملان پاس است، طبق روال طبیعی باشگاه داری در فوتبال باید تسویه شود. 

بهرام یدی افزود: سال قبل هیات مدیره باشگاه پاس در حد توان برای تسویه بخشی از بدهی ها به ویژه خارجی ها بودجه اختصاص داد اما متاسفانه بدهی ها سرسام آور است و همچنان نیاز به اعتبار مالی ویژه دارد.

وی با تایید الزامات فیفا در پرداخت بدهی این دو بازیکن برزیلی گفت: منتظر تصمیم هیات مدیره در پرداخت اعتبار مالی لازم برای تسویه بدهی ها هستیم و تا زمانی که بودجه اختصاص ندهند نمی توانیم کاری بکنیم.

باشگاه پاس همدان طی یکسال اخیر بیش از سه میلیارد تومان بدهی بازیکنان و مربیان خارجی سال های گذشته تیم پاس را تسویه کرده است.

تیم پاس در لیگ دسته یک فوتبال کشور قرار دارد.

دیدگاه شما

آخرین اخبار