همراه اول
24. تير 1394 - 12:27   |   کد مطلب: 24205
افزایش 18 درصدی جوانان همدانی در طرح اوقات فراغت ورزشی
معاون اداره کل ورزش و جوانان استان همدان از آغاز طرح اوقات فراغت ورزشی دررشته‌های مختلف خبر داد.

رسول منعم در گفتگو با خبرنگار همدان ورزش با بیان این مطلب افزود: توسعه ورزش در جامعه و ایجاد زمینه مناسب برای پر شدن اوقات فراغت جوانان موجب توانمند شدن اراده‏‌ و انگیزه و روح و جسم جوانان می‌شود و مانعی بزرگ برای بروز آسیب های اجتماعی در بین جوانان است.

وی ادامه داد: فصل اوقات فراغت بهترین موقعیت برای شناسایی استعدادهای نخبه ورزش است و به همین دلیل فعالیت پایگاه های ورزشی طرح اوقات فراغت در چهار رده سنی پایه به انجام می رسد.

منعم اظهار داشت:تابستان فرصت بسیار مناسبی برای خانواده‌ها و جامعه است تا از توان، استعداد و انگیزه نسل نوجوان و جوان جامعه در مسیر صحیحی که در آینده موجب پیشرفت جامعه در ابعاد مختلف شود، بهره‌ برداری و استفاده بهینه صورت گیرد.

معاون اداره ورزش و جوانان همدان بیان داشت: طرح اوقات فراغت سال 94 از 15 خرداد ماه هم‌زمان با سراسر کشور اجرا شده و 46000 نفر در قالب 781 کلاس ورزشی در طرح اوقات فراغت استان ثبت نام کردند وسال گذشته بیش از38 هزار نفر از جوانان و نوجوانان در طرح اوقات فراغت ورزشی شرکت کردند که امسال این طرح رشد 18 درصدی نسبت به سال قبل داشته است.

وی ادامه داد: از این تعداد 31069 نفردر قالب 1032 کلاس در بخش آقایان و 14766 نفر در قالب 534 کلاس در بخش بانوان در این کلاس ها ثبت نام کرده اند.

معاون ورزشی اداره کل ورزش و جوانان استان تصریح کرد: این طرح تابستان امسال با ثبت‌نام از علاقمندان در 36 رشته ورزشی به اجرا در آمده که 267 هیات در بخش آقایان و 167 هیات ورزشی در بخش بانوان در کل استان کار فعالیت و نظارت بر این طرح را بر عهده دارند.

گفتنی است: در این طرح 416 مربی با دانش در بخش آقایان و 705 مربی در بخش بانوان کار آموزش و هدایت جوانان و نوجوانان را بر عهده دارند و سعی بر این است که حضور افراد در این طرح مقطعی نباشد و از ظرفیت های عظیم قشر جوانان و نوجوان در طول سال بهره مند شویم.

منعم گفت: با توجه به این مهم برنامه‌های ورزشی طرح اوقات فراغت در سنین پایه اعم خردسالان، نونهالان، نوجوانان و جوانان اجرا می شود تا از این مهم مناسب در مسیر استعدادیابی با هدف توسعه ورزش قهرمانی به خوبی بهره برداری شود.

وی در ادامه با اظهار امیدواری نسبت به اینکه برگزاری مطلوب برنامه‌های اوقات فراغت زمینه تحول در اهداف و برنامه‌هایی که برای خدمت به جوانان همدانی داریم را به وجود ‌آورد، عنوان کرد: تاکید ما به هیئت‌های ورزشی استفاده بهینه از این فرصت برای استعدادیابی به منظور رشد ورزش در ابعاد همگانی و قهرمانی است.

منعم بیان کرد: البته در همدان دستگاه‌ها و نهادهای استانی در حوزه جوانان و اوقات فراغت فعالیت خوبی دارند اما با توجه به معضلات و آسیب‌های اجتماعی در حوزه جوانان، لازم است کارها نسبت به قبل علمی‌تر و از نظر کیفیت و کمیت در سطح بالاتری انجام شود.

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار