همراه اول
24. تير 1394 - 13:55   |   کد مطلب: 24210
تاکید عضو شورای اسلامی شهر همدان:
ضرورت احداث سایت دوچرخه سواری ویژه بانوان در همدان
ضرورت احداث سایت دوچرخه سواری ویژه بانوان در همدان
عضو شورای اسلامی شهر همدان احداث سایت ویژه دوچرخه سواری برای بانوان این شهر را ضروری دانست.
به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر همدان،حجت الاسلام و المسلمین سید مجید موسوی در گفتگو با خبرنگار ما با تاکید بر این مطلب افزود: با ایجاد سایت ویژه دوچرخه سواری، بانوان دیگر برای خود مکانی ویژه داشته و می‌توانند با خیالی آسوده و ایمن در آن به این ورزش مفرح بپردازند.
وی با اشاره به اینکه زنان به علت مسایل شرعی و فرهنگی به راحتی نمی توانند در ملاء عام از دوچرخه استفاده کنند، اضافه کرد: با توجه به اینکه روزانه شاهد دوچرخه سواری بانوان در مناطقی از جمله بلوار ارم هستیم بر این اساس با ایجاد سایت مخصوص دوچرخه سواری، بانوان دیگر برای خود قلمرو تفریحی و ورزشی ویژه خواهند داشت و می‌توانند در مکانی امن و راحت بیشتر به ورزش بپردازند.
حجت الاسلام و المسلمین موسوی اضافه کرد: از آنجایی که شرع مقدس اسلام زنان و مردان را در بهره مندی از امکانات جامعه برابر می داند اما به دلیل حساسیت و مقام والای زن در اسلام و کرامت بانوان از منظر آیات و روایات باید زنان در چارچوب خاص رعایت عفاف و حجاب گام بردارند و ایجاد سایتهای ورزشی ویژه بانوان نه نتها منافاتی با آزادی زنان ندارد بلکه برای حفظ آرامش این قشر تاثیر گذار در جامعه ضروری است.
وی ادامه داد: نکته مهم در راه اندازی این سایت ها توجه ویژه مجموعه شهری به بانوان در حاشیه های شهر است؛چرا که در این مناطق امکان دسترسی بانوان به مجموعه‌های ورزشی، تفریحی، فرهنگی و اجتماعی فراهم نبوده و نتوانسته نیازها، آسیب‌ها و کمبودهای فراوان در این مناطق را جبران کند.
وی با اشاره به ایجاد نشاط اجتماعی در جامعه بویژه برای زنان اظهار کرد: در این راستا لازم است به زیر ساخت های مربوطه به خصوص امکانات مناسب برای نشاط و ورزش بانوان که نیمی از جمعیت جامعه را تشکیل می دهند توجه شود.
وی با اشاره به احداث پارک بانوان در همدان اضافه کرد: فضای این پارک برای تفریح و ورزش جمعت بانوان شهرهمدان محدود است و می طلبد برای زنان ساکن در نقاط دور از جمله حاشیه های شهر نیز جهت دسترسی آسان به مجموعه های ورزشی ویژه بخصوص سایت دوچرخه سواری و اسکیت احداث شود محیطی امن وجذاب جهت استفاده بانوان در زمینه های تفریحی، ورزشی وفعالیت های مرتبط بانوان فراهم شود .
وی در پایان سخنانش اظهار کرد: از این رو امید است شاهد همکاری مسئولان در راستای فراهم ساختن محیط های امن و مناسب برای ارتقاء ورزش و نشاط زنان باشیم.

دیدگاه شما

آخرین اخبار