همراه اول
1. مرداد 1394 - 9:55   |   کد مطلب: 24276
برگزاری مسابقات شطرنج بین‌المللی ابن سینا
رییس هیئت شطرنج استان از برگزاری مسابقات بین المللی شطرنج به مناسبت سالروز تولد شیخ‌الرئیس ابوعلی سینا در همدان خبر داد.

احمد علی بابایی در گفتگو با خبرنگار همدان ورزش با بیان این مطلب افزود؛  همدان نیز دارای استعدادهای خوبی در این رشته ورزشی است که باید با برگزاری مسابقات مختلف این استعدادها را شکوفا کرد.

وی با اشاره به برگزاری مسابقات شطرنج بین‌المللی ابن سینا، گفت: این مسابقات بین‌المللی بعد از وقفه‌ای دو ساله سال گذشته برگزار شد و بیش از ۲۰۰ شطرنج‌باز در این رقابت ها به رقابت پرداختند.

بابایی بیان داشت: قرار بود اول شهریورماه نیز مسابقات ابن سینا برگزار شود اما به دلیل تداخل این روز با مسابقات شطرنج ابوظبی این مسابقات به ۱۱ شهریور موکول شد. وی تصریح کرد: پیش بینی می شود در مسابقات امسال بیش از ۳۰۰ شطرنج باز با هم به رقابت بپردازند که حدود نیمی از آنها از خارج از استان خواهند بود و پیش بینی می شود ۲۰ الی ۳۰ شرنج باز خارجی نیز در این رقابت ها حاضر شوند.

وی گفت: این مسابقات از یازدهم شهریورماه با شرکت شطرنج‌بازان برتر آغاز می شود و تا هجدهم شهریور ماه ادامه خواهد داشت.

بابایی برگزاری این مسابقات را براساس مقررات فدراسیون جهانی شطرنج و در ۱۱ دور و به روش سوئیسی عنوان کرد و گفت: این مسابقات به صورت اوپن بوده و شرکت برای همه افراد آزاد است، ضمن آنکه این مسابقات در رنکینگ جهانی شطرنج‌بازان نیز موثر است.

وی با بیان اینکه در مسابقات بین‌المللی شطرنج ابن سینا، تمام اساتید و بزرگان شطرنج حضور دارند، اذعان کرد: این امر فرصت خوبی برای نمایش توانمندی‌های استان به شمار می‌رود که باید از آن به بهترین شکل ممکن استفاده شود.

بابایی اظهار داشت: با توجه به روز ابن سینا هماهنگی هایی با دانشگاه بوعلی سینا همدان انجام شده که اگر دانشگاه ورود پیدا کند فضای بسیار ارزشمندی برای بازیها بوجود می آید و علاوه بر آن دانشگاه از نظر سخت افزاری و نرم افزاری امکانات خوبی دارد .

وی ادامه داد: خوشبختانه با رایزنی هایی که با رییس دانشگاه تربیت بدنی انجام شده مذاکرات مثبتی داشتیم و شخصیت بوعلی سینا و مشهور بوذدن ایشان در سطح بین المللی در این مسابقات تاثیر بسزایی دارد. 

انتهای پیام/ 

دیدگاه شما

آخرین اخبار