همراه اول
4. مرداد 1394 - 14:01   |   کد مطلب: 24308
برگزاری کارگاه آشنایی با مهمترین شروط عقد و نکاح در همدان
دبیر موسسه مهد عدالت هگمتان همدان ازبرگزاری کارگاه آشنایی با مهمترین شروط عقد و نکاح در استان خبر داد.

آرزو کریمی در گفتگو با خبرنگار همدان ورزش با بیان این مطلب افزود: درباره شرط‌ هایی که جزو شرایط ضمن عقد هستند باید گفت که هر شرطی که خلاف عقد نباشد، می‌توان ثبت کرد که مهم‌ترین آن حق طلاق، خروج از کشور، تعیین محل سکونت، تحصیل، اشتغال و تقسیم اموال پس از جدایی است؛ بنابراین بهتراست زنان حین عقد این شرایط را بدانند. 

وی باانتقاد از این که بعضی دفترخانه‌ها این گونه شرایط را ثبت نمی‌کنندبیان داشت: وظیفه رسانه‌هاست تا حقوق شهروندی را به همه آموزش دهند؛ بنابراین باید به گونه‌ای رفتار کرد تا همه به حق زن در جامعه واقف باشند. 

کریمی اظهار داشت: با توجه به مشکلات جامعه موسسه عدالت هگمتان با برگزاری یک کارگاه آموزشی با حضور وکیل پایه یک دادگستری برای زوجین همدانی سعی بر آموزش آنها دارد . 

یادمان باشد برابر قوانین موجود در کشور؛ زوجین آزاد هستند هر شرطی را كه خلاف قانون نباشد در شرایط نكاح و عقد در سند ازدواج و یا در سند جداگانه‌ای بیاورند و در صورت قبولی زوج یا زوجه آن سند امضا می‌شود كه در این صورت خدای نكرده هنگامی كه شرایط و قصد جدایی حاصل شود زن، كمتر گرفتار دادگاه و رفت‌وآمد‌های آن خواهد شد و در حال حاضر آن چه كه در قوانین ایران معمول است شروط 12 گانه‌ای است كه در سند ازدواج وجود دارد و معمولا زن و شوهر هنگام عقد آنها را با امضاء می‌پذیرند. 

انتهای پیام/ 

  

دیدگاه شما

آخرین اخبار