همراه اول
5. مرداد 1394 - 9:31   |   کد مطلب: 24310
درزورخانه علی میرزا همدان برگزار می شود:
برگزاری مراسم «جشن روز فرهنگ پهلوانی و آیین زورخانه‌ای »
برگزاری «جشن روز فرهنگ پهلوانی و آیین زورخانه‌ای » درزورخانه علی میرزا همدان
سرپرست هیات ورزش زورخانه ای استان از برگزاری «جشن روز فرهنگ پهلوانی و آیین زورخانه‌ای » درزورخانه علی میرزا همدان خبر داد.

غلامرضا خاکسار در گفتگو با خبرنگار همدان ورزش با اشاره  به نام‌گذاری روز ۱۷ شوال به نام روز فرهنگ پهلوانی  اظهار داشت: بحث فرهنگ پهلوانی چند سال است که در تقویم کشور به ثبت رسیده و ۱۷ شوال نیز به این عنوان یعنی روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای درج شده است که به همین مناسبت جشنی در زورخانه علی میرزا همدان برگزار می شود.

وی ادامه داد: معرفی و شناساندن ورزش زورخانه ای به عنوان یک ورزش اصیل، فرهنگ ساز، معنوی و عرفانی به نوجوانان و جوانان و خانواده ها از اهداف اصلی و محوری هیات ورزش پهلوانی و روزخانه ای همدان است.

خاکسار بیان داشت: این هدف جز با کمک رسانه ها و ساختن و الگوسازی پهلوانان و همگانی کردن ورزش زورخانه ای در سطح جامعه ممکن نخواهد شد.

وی اظهار کرد: ورزش زورخانه ای با نام امیرالمومنین علی (ع) گره خورده و تمامی حرکات و زوایای این ورزش ریشه در باورهای مذهبی و ملی ما دارد وی اخلاق پهلوانی را مترادف با جوانمردی، گذشت و برخورداری از تمامی روحیات اخلاقی و انسانی دانست وگفت: زورخانه ها با فراگیر نمودن منش جوانمردی در جامعه روحیه پهلوانی را در میان شهروندان جاری و ساری می سازند و همین امر به گسترش نیکی ها ، خیرات و کاستن از ناهنجاری ها در جامعه کمک می کند.

سرپرست هیات ورزش زورخانه ای استان تصریح کرد: ورزشکاران ایران اسلامی با برخورداری از اخلاق، معرفت، اخلاص و عزت در مسابقات ورزشی خوش درخشیده اند و برای اعتلای نام انقلاب اسلامی تلاش کرده اند اما چند صباحی است که متاسفانه اخلاق در برخی رشته های ورزشی رنگ باخته است.

وی ادامه داد: الگوسازی و جهت دهی به رفتار ورزشکاران قهرمان به سمت ورزشکارانی بااخلاق، مؤمن، تکلیف گرا، بصیر، ولایت مدار و پهلوان دستاورد تاسی بر حضرت علی (ع) است.

خاکسار تصریح کرد: ریشه فرهنگ پهلوانی در ورزش زورخانه‌ای است و به همین دلیل این مسئله یک فرهنگ عمومی تلقی می‌شود و این فرهنگ بین رشته‌های ورزشی وجود دارد و یک مرام‌نامه‌ای است که رعایت آن ضروری می‌باشد.

وی محور امور هیات در این هفته و در کل سال توجه به مباحث اخلاقی و فرهنگی دانست و با توجه به اهمیت موضوع در این هفته بیشتر به موضوع اخلاق، رفتار و منش پهلوانی پرداخته می‌شود.

گفتنی است: همچنين قرار است در این مراسم از مه لقا جام بزرگ بانوی محجبه ورزش استان و خانواده معظم شهدا تجلیل شود.

انتهای پیام/ 

دیدگاه شما

آخرین اخبار