همراه اول
7. مرداد 1394 - 8:50   |   کد مطلب: 24339
اجرای برنامه های فراغتی با مشارکت حداکثری سمن های جوانان امکان پذیر است
وزیر ورزش و جوانان با تاکید به این نکته که سیاست دولت تدبیر و امید و شخص رئیس جمهور به سپردن کار مردم به مردم است، گفت: اجرای برنامه های فراغتی با مشارکت حداکثری سازمان های مردم نهاد جوانان امکان پذیر است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، پنجاه و چهارمین جلسه ستاد ملی ساماندهی امور جوانان عصر امروز دوشنبه 5 مردادماه با حضور دکتر گودرزی و اعضای ستاد در محل این وزارتخانه برگزار شد.
دکتر گودرزی در این نشست با اشاره به ساختار سازمانی و جایگاهی که قانون گذار برای حوزه جوانان در این وزارتخانه قائل شده است، گفت: از دیدگاه من جایگاه آن در چنین ارگانیسمی مناسب نیست چراکه سنخیت موضوعی و محتوایی با دیگر بخش ها ندارد.
وی با بیان این که ضعف در ساختار و منابع(مشهود و نامشهود) باعث ایجاد چنین شرایطی شده است، افزود: به عبارتی می توان گفت حد و توان در این رابطه دیده نشده اما تکالیف این بخش بسیار سنگین است.
وزیر ورزش و جوانان با تاکید به همکاری همه دستگاه ها در ساماندهی امور جوانان، اضافه کرد: سازمان هایی هم که تکالیفی برای آن ها تعریف شده منابعی محدود دارند و یا بهتر بگوئیم با فقدان منابع مواجه هستند اما با همت جمعی می توان در این حوزه اقدامات اثرگذاری انجام داد.
وی هماهنگ سازی و آگاه سازی تکالیف سازمان ها را از وظایف وزارت ورزش و جوانان در خصوص موضوع جوانان عنوان و ابراز امیدواری کرد تا با درایت جوانی مدیریت تازه این معاونت، نقیصه ها مرتفع شود.
دکتر گودرزی از هجده دستگاه متولی امور جوانان خواست تا با تلاش و ممارست، حوزه ها و تکالیف خود را عمیق تر و جدی تر پیگیری کنند و وزارت ورزش و جوانان را در ساماندهی این قشر تاثیر گذار جامعه تنها نگذارند. 
وی با تاکید به این نکته که قوه مجریه به تنهایی نمی تواند به موضوع جوانان بپردازد، گفت: همه قوه ها و نیروه ها باید دست در دست هم دهند تا بتوان تاثیر آن را دید.
او در این جلسه اهمیت اوقات فراغت را مورد توجه قرار داد و افزود: ورزش می تواند به عنوان عنصری پیشگیر از بروز آسیب های اجتماعی، بخش مهمی از اوقات فراغت را پر کند.
دکتر گودرزی در ادامه با اشاره به روند صنعتی شدن جوامع و ماشینی شدن اکثر امور، نیاز به اوقات فراغت را بسیار مهم دانست و گفت: سرعت ماشین، پیشرفت تکنولوژی و اندیشه باعث شده بشر در زمان محدود به بهره وری لازم برسد و ناگزیر است زمانی را فارغ از کار سپری کند.
او با بیان گستردگی فضای مجازی در جامعه، اظهار داشت: فضای مجازی را در کشورهای توسعه یافته به عنوان یک واقعیت می پذیرند ولی ما به اشتباه منکر آن می شویم؛ ما می خواهیم این فضای مجازی را آرمانی کنیم اما این، امکان پذیر نیست.
وزیر ورزش و جوانان در ادامه این نشست با تاکید به این نکته که سیاست دولت تدبیر و امید و شخص رئیس جمهور بر سپردن کار مردم به مردم است، گفت: اجرای برنامه های فراغتی با مشارکت حداکثری سازمان های مردم نهاد جوانان امکان پذیر است. سمن ها اگر برنامه قابل قبولی در این خصوص داشته باشند از پشتیبانی مادی و معنوی دولت برخوردار می شوند.
دکتر گودرزی ایجاد علاقه را گامی اساسی در ساماندهی اوقات فراغت دانست و افزود: ما این جا جمع شده ایم تاعلایق را جهت دهی و متمرکز کنیم؛ به همین منظور در تلاشیم اولویت ها و همبستگی ها را تعیین و اصلی ترین این اولویت ها را احصا کنیم.
او گفت: البته با کمک های مادی، فکری و برنامه ای می توان گستره این حوزه را بزرگ ترکرد و افراد بیشتری را تحت پوشش خود داشت تا انشالله جامعه ای توسعه یافته و رو به رشد داشته باشیم.
دکتر گودرزی در پایان جلسه اظهار داشت: تلاش می کنیم در یکی، دو روز آینده پرتال جامع جوانان به منظور همسان سازی و دستیابی به یک بانک اطلاعاتی جوانان افتتاح شود که در جهت غنی سازی اوقات فراغت کار کنند.

دیدگاه شما

آخرین اخبار