همراه اول
8. مرداد 1394 - 9:40   |   کد مطلب: 24359
دکتر محمود گودرزی از جوانان به عنوان ثروت ملی و پتانسیل بالقوه نام برد که نباید اسیر بازی های سیاسی برخی جریان ها شوند .

دکتر گودرزی با اشاره به این که پیش از پرداختن به موضوعات حوزه جوانان ابتدا باید شرح مناسبی از جوان داده شود، گفت: طرح مساله جوانان مهم ترین موضوع است و بعد ازآن تبیین مساله، که در مرحله بعد باید ببینیم آیا می توانیم مجموعه عناصر مدیریتی را در جهت رفع چالش ها و مسائل این نسل هماهنگ کنیم؟ چرا که با ابهام حرکت کردن، کار به جایی نمی رسد.
وی تصریح کرد: این نشست ها موجب رفع ابهام و شفاف شدن مسائل حوزه جوانان می شود.
وزیر ورزش و جوانان در ادامه با اشاره به بحث تفکیک و انتزاع حوزه جوانان از ورزش گفت: بحث ابهام و انفکاک حوزه جوانان در ذهن همه ایجاد سوال کرده است. باید بدانیم که این مجموعه چه تفکیک شود و چه نشود،باید کار خود را انجام دهد و تنها عنوان تشکیلات تغییر می کند.
وی با اشاره به مباحث مطرح شده در کمیسیون اجتماعی دولت گفت: باید در فرایند تفکیک سعی کنیم از آزمون و خطاهای گذشته دوری کنیم و با بررسی کارشناسی تکلیف موضوع تفکیک را مشخص نماییم.
دکتر گودرزی ادامه داد: سه مبحث در خصوص تفکیک حوزه جوانان در این کمیسیون مطرح شده این است که حوزه جوانان به همین صورت فعلی باقی بماند یا ارتقای جایگاه پیدا کند و در سطح قائم مقامی وزیر فعالیت کند و یا این که از اعتبارت کافی بهره مند شود.
او افزود: این انفکاک فعلاً هیچ تأثیری در ماهیت موضوع ندارد بلکه اصلی ترین اولویت ما رفع نیازهای جوانان است که باید مورد توجه قرار بگیرد .
وزیر ورزش و جوانان از جوانان به عنوان فرصت ملی نام برد که باید ضمن بهره برداری، توانایی حمایت، هدایت و شناسایی درست مسائل آن ها را داشته باشیم.
دکتر گودرزی گفت: در کشورهای توسعه یافته 85 درصد تولید ثروت توسط منابع انسانی است اما در کشورهای عقب مانده تولید ثروت از منابع تحت الارضی است و کمترین بخش توسط مغزافزار انجام می شود.
او خاطر نشان کرد: جوانان توانایی این را دارند که مفید باشند به شرط اینکه به درستی مدیریت، هدایت و به کارگرفته شوند .
وزیر ورزش و جوانان تصریح کرد: در حوزه مدیریتی جوانان 2 رویکرد وجود دارد یکی مدیریت آن ها است که باعث نعمت و شاخص توسعه است و دیگری عدم مدیریت که می تواند برای کشور خطرآفرین باشد.
وزیر ورزش و جوانان استفاده ابزاری از جوانان را در زمان های خاص شایسته ندانست و افزود : در چنین شرایطی باید جوانمان را هدایت و ان ها را آگاه کنیم .
او در ادامه از جوانان به عنوان ثروت ملی و پتانسیل بالقوه نیز یاد کرد که نباید اسیر بازی های سیاسی برخی جریان ها شوند 

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار