همراه اول
8. مرداد 1394 - 13:22   |   کد مطلب: 24381
در مسابقات بسکتبال دانشجویان دانشگاه آزاد صورت می‌گیرد
جدال همدانی - تهرانی در فینال/ فارس و خراسان رضوی در دیدار رده‌بندی
 جدال همدانی - تهرانی در فینال/ فارس و خراسان رضوی در دیدار رده‌بندی
با اتمام مرحله نیمه‌نهایی مسابقات بسکتبال دانشجویان دانشگاه آزاد چهره‌ تیم‌های قینالیست مشخص شد و فردا پرونده این رقابت‌ها با معرفی تیم‌های اول تا چهارم بسته می‌شود.

به گزارش همدان ورزش؛ مرحله نیمه‌نهایی مسابقات بسکتبال دسته یک دختران دانشگاه آزاد با شرکت هفت تیم همدان، مازندران، البرز، آذربایجان شرقی، تهران، کرمان، فارس و خراسان رضوی، با مشخص شدن تیم‌های فینالیست به پایان رسید.

در این رقابت‌ها قرار بود هشت تیم همدان، مازندران، البرز، آذربایجان شرقی، تهران، کرمان، فارس و خراسان رضوی حضور داشته باشند که تیم کرمان به دلایلی نتوانست در همدان حضور یابد.

تیم‌های حاضر در دو گروه تقسیم‌بندی شده که در گروه «الف» تیم‌های آذربایجان شرقی، تهران، مازندران و خراسان رضوی و در گروه «ب» تیم همدان به همراه البرز و فارس، به صورت دوره‌ای با هم به رقابت پرداختند.

در پایان مرحله گروهی سرانجام چهار تیم خراسان رضوی، تهران، فارس و همدان میزبان به مرحله نیمه‌نهایی صعود کردند و امروز به صورت ضربدری با هم مسابقه دادند تا چهره تیم‌های فینالیست مشخص شود.

در نخستین بازی، تیم بسکتبال دختران تهران به مصاف شیرازی‌ها رفت که در یک بازی زیبا و نزدیک بانوان پایتخت‌نشین موفق به شکست حریف شدند.

در این مسابقه تهرانی‌ها در هر چهار کوارتر بازی برتری خود را به حریف دیکته کردند و با نتایج 24 بر 13، 21 بر 13، 20 بر 14 و 18 بر هشت پیروز شدند تا به عنوان یکی از فینالیست‌های این رقابت‌ها لقب بگیرد.

تیم تهران با نتیجه 83 بر 48 به پیروزی رسید تا منتظر حریف بعدی خود از بین تیم‌های خراسان رضوی و همدان میزبان باشد.

در بازی دوم امروز در مرحله نیمه‌نهایی همدان به مصاف بسکتبالیست‌های مشهد رفت و بازی زیبایی را نیز به نمایش گذاشت.

تیم همدان به عنوان میزبان رقابت‌ها در کوارترهای دوم و سوم به برتری رسید و با نتایج 23 بر 10 و 18 بر 16 برابر مشهدی به پیروزی رسید.

در مقابل تیم خراسان رضوی هم بازی خوبی را ارائه کرد و در کوارتر اول و چهارم با نتایج 20 بر9 و 16 بر 13 برابر میزبان پیروز شد.

همدانی‌ها تنها با یک اختلاف و با حساب 63 بر 62 به برتری رسیدند که برای رسیدن به کاپ قهرمانی دیدار سختی را برابر دختران پایتخت خواهند داشت.

پرونده این رقابت‌ها فردا با برگزاری مسابقات فینال و رده‌بندی بسته خواهد شد که طی آن تیم میزبان باید برابر دختران بسکتبالیست پایتخت برای کسب عنوان قهرمانی به میدان رود، در مسابقه رده‌بندی نیز تیم‌های فارس و خراسان رضوی رو رو روی هم به میدان می‌روند.

مسابقات بسکتبال قهرمانی دانشجویان دختر دانشگاه آزاد با حضور قهرمانان واحدهای دانشگاهی استان‌های مختلف کشور در قالب دو دسته از سوم تا 16 مرداد در مجموعه ورزشی امام علی(ع) برگزار می‌شود.

مسابقات دسته یک از سوم تا هشتم مردادماه با شرکت هفت تیم و مسابقات دسته دوم در یک گروه دیگر با حضور 12 تیم از 10 تا 16 مرداد برگزار می‌شود تا چهره قهرمان و تیم‌های صعود کرده و سقوط کرده به دسته بالاتر و پایین‌تر شناخته شود.

به گفته مسئولان برگزاری مسابقات از دسته یک، دو تیم سقوط‌کرده و در مقابل از دسته پایین‌تر دو تیم برتر به دسته یک این رقابت‌ها صعود خواهند کرد که این امر بر جذابیت رقابت‌ها افزوده است.

دیدگاه شما

آخرین اخبار