همراه اول
10. مرداد 1394 - 11:38   |   کد مطلب: 24422
از مروجین فرهنگ پهلوانی ورزش همدان تجلیل می‌شود
دبیر هیات ورزشهای باستانی استان همدان از مراسم تجلیل مروجین فرهنگ پهلوانی ورزش همدان بمناسبت گرامیداشت هفته فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ای، در استان خبر داد.

لطف الله خاکساری در گفتگو با خبرنگار همدان ورزش گفت: همزمان با برگزاری جشنواره باستانی‌کاران در همدان که در روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ای روز دوشنبه 12 مرداد برگزار خواهد شد، از مروجین فرهنگ پهلوانی ورزش استان تجلیل خواهد شد.

وی افزود: بر همین اساس از هفت نفر در قالب هیات‌های مختلف ورزشی استان به عنوان مروجین فرهنگ پهلوانی ورزش تجلیل می شود که شامل چهار مرد و سه زن است.

خاکسار ادامه : مسعود بهگندم در رشته فوتبال، حاج حسین یلفانی در رشته کشتی، مسعود بنوان در رشته دوومیدانی، سید سجاد موسوی در رشته باستانی، لیلا مرادی عاشور در دوومیدانی، زهره ابوطلبیان در تنیس روی میز و پری عبداللهی در رشته کونگ فو نفرانی هستند که در این مراسم از آنها تجلیل می‌شود.

وی  با اشاره به اهداف برگزاری این جشنواره بزرگ، بیان داشت: این جشنواره با هدف توسعه این ورزش اصیل ایرانی و تشویق و جذب نوجوانان و جوانان به این ورزش است که در زورخانه علی میرزای همدانی برگزار می شود.

خاکسار تاکید کرد: برگزاری چنین جشنواره ای که با حضور 100 باستانی کار انجام می شود و قرار است از پیشکسوتان ورزش زورخانه و پهلوانی استان نیز تجلیل شود.

انتهای پیام/ 

دیدگاه شما

آخرین اخبار