همراه اول
11. مرداد 1394 - 10:35   |   کد مطلب: 24443
دبیر هیئت ورزش های پهلوانی و زورخانه ای همدان با تاکید بر اینکه این ورزش همواره در همدان حرفی برای گفتن دارد افزود: هم اکنون 20 زورخانه در سطح استان در حال فعالیت هستند.

 

لطف الله خاکساری در گفتگو با خبرنگار همدان ورزش گفت: هیئت ورزش های پهلوانی و زورخانه ای استان همدان همواره در جایگاه اول تا سوم کشور قرار داشته و آواز  ورزش در همدان در کشور شناخته شده و با شنیدن نام های پهلوانانی که همگی از بین ما رفته اند نظیر پینه همدانی، علی میرزای همدانی، احمد کوه کش، سید احمد بطائی، پهلوان گودرزی، پهلوان قیاسی، پهلوان سید میرزا آقا سجادی، محمد قاسم بکتاش تویسرکانی و عزت

الله بیات بیشتر به قدمت این رشته باستانی در استان همدان پی می بریم

وی با بیان اینکه در اردوهای تیم ملی همیشه نامی از همدانی ها شنیده می شود، گفت: باستانی کاران همدانی

در تمامی مسابقات کشوری که شرکت می کنند و همیشه با دست پر برگشته و حرف های زیادی برای گفتن داشته اند

خاکساری عنوان کرد: در مسابقات هنرهای فردی و میانداری بزرگسالان کشور که مدتی قبل در شیراز برگزار شد ورزشکاران همدانی موفق شدند مدال های خوبی را کسب کنند.

وی درباره فعالیت های شهرستان های استان همدان بیان کرد: در شهرستان هایی که دارایی زورخانه هستند فعالیت داریم و در حال حاضر20 زورخانه  در سطح استان  استان در این زمینه فعالیت می کنند.

دبیر هیئت ورزش های پهلوانی و زورخانه ای استان همدان افزود: امیدوار هستیم که با کمک مسئولین شهرستانی

بتوانیم زیرساخت این رشته ورزشی را در تمامی شهرستان های استان فراهم کنیم تا شهرستان هایی که فعال

نیستند 

وی با اشاره به استعدادیابی در این رشته گفت: زورخانه های همدان در روزهای زوج 3 تا 5 بعداظهر برای نونهالان و نوجوانان در زورخانه پهلوان علی میرزا آموزش داریم و در روزهای فرد از ساعت 8 تا 10شب برای سنین 20 تا 40 سال به همراه مربیان مجرب آموزش داریم .

خاکساری  خاطرنشان کرد: با توجه به مشکلات مالی که هیئت دارد نیازمند یک سری حمایت هاست هیئت تربیت بدنی در حد توان خودش می تواند کمک کند و ما از سایر ارگانها استانداری و شورای شهر و دگر ارگانها نیاز به حمایت داریم و یکی دیگر از معضلات متاسفانه در اکثر استانها شاهد ایجاد و گسترش زورخانه ها و تبدیل حمام های قدیمی به زورخانه هستیم اما در همدان متاسفانه حمام های قدیمی به قلیان سرا تبدیل می شوند و ضعف استان  

برای همدان که مهد تمدن است و پهلوان علی میرزا که اولین بازوبند پهلوانی را برای ایران را به ارمغان آورد .

گفتنی است قدیمی ترین زورخانه در همدان  در حال حاضر یادمان است . 

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار