همراه اول
12. مرداد 1394 - 8:56   |   کد مطلب: 24459
تیم ملی والیبال ب کشورمان چین تایپه را در سه ست متوالی شکست داد.

به گزارش "ورزش سه"، دو تیم ملی والیبال ایران و چین تایپه در آخرین دیدار گروهی مسابقات قهرمانی مردان آسیا به مصاف هم رفتند که برنده این دیدار به عنوان سرگروه راهی مرحله بعد می شدند. دو تیم تجربه هیچ شکستی را به اینجای کار نداشتند و این بازی اولین شکست یکی از این دو را رقم می زد.

ایران ست اول را مقتدرانه آغاز کرد و مانند یک تیم حرفه ای با آرامش و تسلط کافی بازی را در دست گرفت. ترکیب ایران را مانند روز گذشته وادی، پیروت پور، فیاضی، زرینی، غلامی و شریفات تشکیل می دادند و علی حسینی لیبرو تیم بود. تمرکز ایران در ست نخست دلیلی شد تا تیم زهر دار چین تایپه نتواند خود را در زمین پیدا کند اما رقیب ست دوم را بسیار طوفانی آغاز کرد و توانست اختلافی 4 امتیازی با ایران ایجاد کند. تایپه بسیار خطرناک ظاهر شد اما تجربه بازیکنان ایران بازی را یک بار دیگر به سود خودشان بازگرداند و شاگردان پیمان اکبری به واسطه سرویس های فیاضی و اسپک های پیروت پور بازی را برگرداند.

چین تایپه همیشه یک بازی ترکیبی را میان تور به نمایش می گذارد بازی که کمتر در والیبال دنیا دیده می شود و مهار آن کار اسانی نیست. البته این سیستم دیگر در والیبال مدرن جایی ندارد و همین موضوع همیشه برای تیم های مثل ایران نگران کننده است ولی شاگردان اکبری ست اول و دوم را با نتایج 25 بر 16 و 25 بر 16 به سود خود خاتمه دادند تا بازی در ست سوم برای ایران نگران کننده نباشد.

هر چه از بازی می گذشت چین تایپه خود را بیشتر در زمین پیدا می کرد و به جو آزادی آشنایی بیشتری پیدا می کردند اما بازی این دو تیم نشان دهنده والیبال آماتور و حرفه ای بود. چین تایپه با تلاشی زیاد امتیازاتی را کسب می کرد اما خطاهای فردی و تیمی شانس پیروزی این تیم را پایین می آورد. خطاهای سرویس، تور، پنجه دو ضرب و این طور اشتباهات همیشه آنها را از نزدیک شدن به ایران نا امید می کرد و در این سوی میدان شاگردان پیمان اکبری را ارائه یک والیبال روان و کم اشتباه با حریف مدارا می کردند. در کنار آرامش و تسلط بازیکنان ایران بر جریان دیدار، این بازیکنان جانشین بودند که با حضور در میدان روند بازی را به سود تغییر می دادند و نشان می دادند مهره هایی قابل اعتماد هستند. ایران در پایان ست سوم را هم با نتیجه 25 بر 19 به سود خود خاتمه داد تا با نتیجه 3 بر صفر حریف خود را شکست داده باشد. 

تیم والیبال ب ایران فردا در اولین بازی دور حذفی خود به مصاف تایلند خواهد رفت.

دیدگاه شما

آخرین اخبار