همراه اول
14. مرداد 1394 - 8:24   |   کد مطلب: 24510
دستگاه ورزش فکری به حال اختلاف‌ها در کشتی کند
اتحاد داخلی مهمتر از مذاکرات با فدراسیون
کشتی استان همدان سال‌هاست در محاق قراردارد. ورزشی که روزگاری حرف نخست را در همدان می‌زد و ورزش نخست به حساب می‌آمد چند سالی است که حال و روز خوبی ندارد. درباره علل این رکود بسیار گفته و نوشته شده است.

همدان پیام:از اینکه هیأت کشتی در مدیریت ناتوان است تا مشکلات مالی و تأثیرات ورود پاس به همدان در این رشته، همه از این دلایل هستند. اما نکته‌ای که نباید مغفول بماند این است که وقتی مشکلات اقتصادی در اغلب شهرها گریبان کشتی را گرفته است چرا بسیاری از مناطق که زمانی در کشتی حرفی برای گفتن نداشتند حالا بالاتر از همدان قرار دارند؟ پس اینکه همه مشکلات را گردن بی‌پولی انداخته و سوء‌مدیریت‌ها را فراموش کنیم چندان منصفانه نیست.
در این میان آنچه اهمیت دارد آنست که بررسی کنیم شهرهای دیگر چه کار کرده و چه راهی را در پیش گرفته‌اند که حالا از ما قدرتمندتر هستند.
چند روز پیش خبری از سوی روابط عمومی هیأت کشتی استان منتشر شد که بر طبق آن مسئولان هیأت به همراه نماینده مردم اسدآباد در مجلس دیداری با رسول خادم، رئیس فدراسیون کشتی داشته‌اند. در تمام این سال‌ها چنین جلساتی برگزار شده اما کو نتیجه آن؟ در آن جلسه چه رد و بدل شده و اصولاً چنین جلساتی چیزی نفعی برای کشتی استان داشته است؟ شاید مسئولان کشتی عقیده داشته باشند چنین دیدارهایی بسیار مفید است و اصولاً رابطه مناسب هیأت همدان و فدراسیون اتفاقی مبارک است، البته در این شکی نیست که انتشار عکسی که در آن مسئولان کشتی همدان با رئیس فدراسیون در حال گفت وگو هستند هوادارن کشتی را امیدوار می‌کند. اما این امیدواری نباید نتیجه‌ای عملی هم داشته باشد؟ سال گذشته 2 میزبانی مهم مسابقات کشتی به همدان واگذار شد.
نفس چنین اتفاقی خوب بود اما فراموش نکنیم مردم از کشتی همدان بیش از میزبانی، قهرمانی می‌خواهند. مردم زمانی خوشحال می‌شوند و کشتی همدان زمانی این دوران افول خود را پشت سر خواهد گذاشت که کشتی‌گیران استان به هر مسابقات سطح اول کشوری و بین‌المللی می‌روند با مدال برگردند. نکته دیگری که هیأت کشتی استان فراموش کرده است توجه به اتحاد داخلی قبل از مذاکرات با فدراسیون برای گرفتن امتیاز- مالی و غیرمالی- است.
مدت‌های طولانی است پای سخن هر پیشکسوت و کارشناسی نشسته‌ایم جز گلایه و انتقاد نشنیده‌ایم. این وضعیت وقتی حادتر می‌شود که منتقدان از شهرستان‌های همدان باشند. در این حالت علاوه بر گلایه‌های معمول صحبت از تبعیض هم می‌شود و هر چند شاید بسیاری از نقد‌ها در رسانه‌ها با تعدیل منتشر شوند اما در نفس وجود آنها هیچ شکی نیست.
ملایری‌ها و نهاوندی‌ها در چند سال گذشته افتخارات زیادی برای کشتی استان آفریده‌اند و منصفانه است که اگر کشتی در این 2 شهر را بسیار بالاتر از کشتی شهر همدان بدانیم. اما حجم گلایه‌ها و انتقادات کشتی‌گیران و کارشناسان این شهرها از هیأت استان آنچنان بالاست که عملاً فاصله عمیقی بین هیأت و شهرستان‌ها انداخته است.
چند سال قبل وقتی انتخابات هیأت کشتی برگزار شد رئیس این هیأت از طرحی سخن گفت که بر طبق آن قرار بود جلسات مکرری بین هیأت استان و منتقدان برگزار شود. این طرح آن روزها نوید آینده‌ای درخشان برای کشتی استان می‌داد و آن هم مانند بسیار طرح‌های خوب دیگر بنابر دلایلی بر زمین ماند تا شکاف بین منتقدان و هیأت کشتی استان پر نشود. همین روند تا امروز هم ادامه دارد و انگار هیچکس در فکر راه حلی برای آن نیست.
از طرفی دستگاه ورزش استان هم کار خاصی برای پر کردن این شکاف انجام نداده است و در همه منازعات، از هیأت کشتی طرفداری می‌کند و همین ناراحتی بیشتر منتقدان و پیشکسوتان را برانگیخته است. مسلم است معنای این حرف آن نیست که در همه مشکلات موجود فقط هیأت مقصر است؛ زیرا اصولاً مشکلات معلولی از علت‌های مختلف هستند و نباید تنها هیأت را مقصر دانست. اما اداره ورزش و جوانان می‌توانست زودتر این مشکلات را حل کرده و اتحاد را به کشتی برگرداند. چیزی که فعلاً وجود ندارد.

دیدگاه شما

آخرین اخبار