همراه اول
17. مرداد 1394 - 8:16   |   کد مطلب: 24571
رییس کمیته ملی المپیک: موزه المپیک ایران راه اندازی می شود
رییس کمیته ملی المپیک از راه اندازی فاز اجرایی موزه المپیک در امسال و سه ماهه اول سال آینده خبر داد.

به گزارش همدان ورزش به نقل از ایرنا؛ کیومرث هاشمی شامگاه جمعه در دومین نشست کمیسیون ورزش شورای اسلامی شهر ملایر افزود: موزه المپیک بحث جدیدی در کمیته ملی المپیک است که کار مطالعاتی آن آغاز شده و در معرفی فرهنگ غنی ورزشی ایران بسیار اثرگذار است.
وی اظهار کرد: ایران در حوزه ورزش سردمدار بوده و در این عرصه دارای فرهنگ بسیار غنی است که راه اندازی این موزه گامی است تا بتوانیم افتخاراتمان را انتقال داده و در منطقه آسیا نمونه شویم.
وی ادامه داد: یکی از معضلات بزرگ ورزش کشور ما این است که هنوز توان استفاده از فضاهای ورزشی به صورت مشترک را نداریم و با وجود فضاهای ورزشی بسیار مناسب در اختیار دستگاه های اجرایی، باید با یک برنامه مدون و همدلی در کنار هم برای توسعه ورزش کشور تلاش کنیم.
هاشمی ورزش همگانی، ورزش قهرمانی، ورزش تربیتی و ورزش حرفه ای را چهار مولفه اصلی و مهم در عرصه ورزش دنیا دانست و اظهار کرد: چنانچه در ارتباط با این چهار مولفه عمل کنیم، مشکلات ورزش کمتر خواهد بود و ورزش به توسعه پایدار می رسد.
وی با تاکید بر اینکه ورزش باید برای همه جاری و ساری شود و عمومیت پیدا کند، افزود: برای توسعه ورزش همگانی و توسعه ورزش بانوان، علاوه بر تربیت بدنی، رسالت اصلی شهرداری ها توسعه ورزش شهروندی است و باید فضاهای را در محلات برای دسترسی بهتر شهروندان ایجاد کنند.
هاشمی بر لزوم توسعه و گسترش ورزش شهروندی تاکید و بیان کرد: با توجه به اینکه دولت سرمایه گذاری خوبی در طرح ارتقای سلامت انجام داده، باید سهم ورزش را در بخش پیشگیری مطالبه کنیم.
وی نقش آموزش و پرورش را در توسعه ورزش همگانی اساسی دانست و اظهار کرد: استفاده از فضاهای ورزشی به صورت مشترک راهی برای پرورش و تربیت استعدادهای ورزشی است.
رییس کمیته ملی المپیک با بیان اینکه پتانسیل های موجود برای توسعه ورزش قهرمانی باید ساماندهی شوند، اظهار داشت: توسعه ورزش کشور در گرو توجه به ورزش همگانی، قهرمانی، تربیتی و حرفه ای است و از این چهار حوزه خارج نیست.
هاشمی تاکید کرد: دست اندرکاران در حوزه ورزش باید توجه ویژه ای به بحث استعدادیابی در حوزه آموزش و پرورش داشته باشند و اگر می خواهیم ورزش به معنای واقعی توسعه یابد و در ورزش حرفه ای نیز جایگاهی داشته باشیم، چاره ای جز توجه به ورزش دانش آموزی نداریم.
وی همچنین به عدم وجود باشگاههای خصوصی در کشور اشاره کرد و گفت: بزرگترین مشکل ما نداشتن باشگاه به معنای واقعی است، در حالیکه امروز ورزش حرفه ای در دنیا به طور کامل خصوصی مدیریت می شود و این چیزی است که ما در کشور نداریم.
وی ادامه داد: حداقل یکصد باشگاه به معنای واقعی باشگاه داری در تمامی رشته های ورزشی در بعد قهرمانی در کشور اگر داشته باشیم، می توان به اهداف مورد نظر دست پیدا کرد.
هاشمی ابراز کرد: کشور ما در بخش اسپانسر ورزشی خیلی ضعیف است، در حلالیکه در دنیا 70 درصد منابع درآمدی اسپانسرها از تلویزیون آن هم به طور خصوصی است و اینجاست که رسالت اصلی ورزش و جوانان، بخش خصوصی و نهادهایی چون شهرداری ها مشخص و بارز می شود.
وی بر لزوم استفاده از نیروی انسانی توانمند، مربیان ورزشی برای شناسایی استعدادهای ورزشی و احترام به پیشکسوتان تاکید کرد و افزود: باید از ظرفیت و توان پیشکسوتان ورزشی در تخصص خودشان استفاده کرد.
رییس کمیته ملی المپیک همچنین ورزش تربیتی را مهمترین مولفه دانست و گفت: این مولفه بسیار در صحبت های مقام معظم رهبری و ریاست جمهوری مبنی بر تحصیل، تهذیب و ورزش عنوان شده و به طور حتم رسالت اصلی آموزش و پرورش است.
هاشمی با بیان اینکه بسیاری از معضلات امروز جامعه به دلیل کم توجهی به بحث فرهنگی است، افزود: در کل کشور 12 و نیم میلیون دانش آموز داریم که بخش اعظم و استعداد اصلی در دورن این دانش آموزان نهفته است و باید ورزش به معنای واقعی در بین دانش آموزان عمومیت پیدا کند.
وی خواستار تشکیل شورای ورزشی شهرستان ملایر با ریاست فرماندار شد و بیان کرد: نگاه به این شورا باید ورزشی باشد و امیدواریم ملایر پایلوتی برای سایر شهرستان ها باشد، به شرط آنکه دلها یکی باشد و نگاه سیاسی نداشته باشیم.
وی ادامه داد: حاضرم به عنوان عضو افتخاری این شورا باشم و در جلسات آن حضور پیدا کنم و با تدوین آیین نامه و برنامه های مدون همراه با فکر، می توان در قالب این شورا بسیاری از مسایل و مشکلات ورزشی را مرتفع کرد.
دومین نشست بررسی مشکلات ورزش شهرستان ملایر به همت کمیسیون ورزشی شورای اسلامی شهر و شهرداری ملایر و با حضور رییس کمیته ملی المپیک برگزار شد. 
شهرستان ملایر با دارا بودن جمعیتی بالغ بر 300 هزار نفر در جنوب شرقی استان و 75 کیلومتری شهر همدان واقع شده است. 

دیدگاه شما

آخرین اخبار