همراه اول
30. مرداد 1394 - 10:15   |   کد مطلب: 24817
یکی از مسئولین ورزش استان، عدم استقبال مردم از میادین ورزشی و پوشش نامناسب خبری مسابقات، را از اصلی ترین دلایل فقر اسپانسر در ورزش همدان می داند.

به گزارش همدان ورزش، برای کسب در آمد در باشگاه های ورزشی راه هایی  برای كسب درآمد انتخاب می شود که این راه ها از ابتدا و   در چهار چوب قوانین و مقررات ملی هر کشور مشخص شده است.
در تبلیغات ورزشی با دو موضوع اصلی روبرو هستیم؛ ورزش تبلیغاتی و تبلیغات از طریق ورزش که هر یک از این دو موضوع تعریف های خاصی را به خود اختصاص می دهند.
تبلیغات همواره نقش بسیار مهمی را در روند روبه‌رشد محصولات مختلف به خود اختصاص می دهد و در این زمینه شرکت‌های بزرگ، سرمایه‌گذاری بالایی را صرف این مسئله کرده‌اند. 
تبلیغات این روزها به شیوه های مختلفی در میادین ورزشی انجام می شود که اسپانسرها با توجه به خواسته خود آن ها را مورد بررسی قرارداده و از میان شیوه های گوناگون هرکدام را که به میل خود باشد انتخاب می کنند.
اما بر اساس قوانین كلی فدراسیون های ورزشی، راه های كسب درآمد یك مجموعه ورزشی باید در چهارچوب قوانین ورزشی و مسایل فرهنگی مرتبط با آن کشور پیگیری و به مخاطبان ارائه گردد.
البته باید به این موضوع توجه داشت  باشگاه هایی كه به شركت های سهامی تبدیل شده اند و یا به بازار بورس كشورشان راه پیدا كرده اند، در چهارچوب فعالیت خود می توانند تجارت های دیگری را نیزانجام دهند.
باشگاه های ورزشی با جذب حامی مالی، موقعیت های تبلیغاتی به وجود آمده توسط خود را به شركت ها ارائه می نمایند تا در عوض این کار، منبعی برای تامین هزینه های مالی باشگاه خود را فراهم سازند.
با این مقدمه خبرنگار همدان ورزش، به سراغ یکی از مسئولین ورزشی استان رفته و با وی به گفتگو نشسته است.
رئیس هیئت دوچرخه سواری استان که از نبود اسپانسر های قوی در این رشته ورزشی بسیار گلایه مند است، یکی از اصلی ترین دلایل عدم این استقبال را کم رنگ بودن حضور تماشاگران و عدم پوشش مناسب خبری مسابقات ورزشی استان از سوی رسانه های جمعی می داند.
علی ثقفی می گوید: به هیچ وجه نمی توان اسپانسرها را به بخش های مختلف ورزشی از جمله ورزش بانوان تزریق کرد چرا که ورزش بانوان به لحاظ شرایط خاص خودش حضور اسپانسرها را کمتر به خود دیده است.
وی افزود: مسئولین استان باید از تمام ظرفیت های موجود  برای حمایت از ورزش و کشف شیوه هایی که بخش خصوصی را به ورزش می کشاند استفاده نمایند.
رئیس هیئت دوچرخه سواری استان عنوان داشت: پرداختن به این مهم یکی از بارزترین راهکارهای رفع معضلات مالی هیاتهای ورزشی در همدان به منظور پیشبرد ورزش استان خواهد بود.
ثقفی گفت: یکی از مهم ترین موضوعات در بخش عدم پیشرفت ورزش استان نسبت به سیار مناطق کشور، همین پدیده فقر اسپانسر و یا اسپانسرهای فقیر برای استان است.
وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به وجود مدارس ورزشی مناسب وابسته به باشگاه های ورزشی در سایر استان ها، تصریح کرد: باشگاه های بزرگ و دارای هوادار  معمولاً دارای مدارس و آموزشگاه های ورزشی نیز هستند که در بیشتر موارد هزینه های ورود به این مدارس و آمورزشگاه ها بسیار بالا می باشد.
رئیس هیئت دوچرخه سواری استان عدم وجود چنین باشگاه های مطرح در همدان را نیز یکی دیگر از عوامل مهم در استقبال نکردن اسپانسر ها از ورزش استان عنوان کرد.
ثقفی افزود: مدارس ورزشی در کنار هر باشگاه و هیئت می تواند کمک های بسیار بزرگی را به جبران هزینه های مالی نماید که این مهم خود نیز در جذب اسپانسر های بزرگ بسیار حائز اهمیت است.
وی در پایان خاطرنشان کرد: با بر آورد اصولی و منطقی هزینه های ورزش استان در همه رشته ها و  حمایت از قهرمانان و اولویت بندی آنان  و جذب اسپانسر هایی با قدرت مالی بالا می توان گامهای مهمی را برای توسعه ورزش استان برداشت.

انتهای پیام/

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار