همراه اول
1. شهريور 1394 - 15:35   |   کد مطلب: 24866
بازیکن اسبق تیم ملی بسکتبال ایران درگذشت
جعفر قره خانی بازیکن اسبق تیم ملی بسکتبال ایران دار فانی را وداع گفت.

به گزارش همدان ورزش؛ جعفره خانی در دهه 70 میلادی ملی پوش بود و در سال های 73 و 74 کاپیتانی تیم ملی را برعهده داشت. او که به شیر جعفر بسکتبال معروف است سابقه حضور در تیم هما را به عنوان مربی نیز در کارنامه دارد.

جعفر قره خانی همان شیر جعفر بسکتبال ایران بود که در سال ۱۹۷۳با تیم ملی در رقابت های جام ملت های آسیا به میدان رفت و در بازی های آسیایی ۱۹۷۴در تهران درخشید.او یک مرد بود که بسکتبال ایران تاکنون بین مردان بسکتبالیست خود دیده . با قلبی بزرگ به وسعت دریا که طوفان حوادث زندگی را درمی نوردید و خم به ابرو نمی آورد.

قره خانی کارمند شرکت هما بود که سال ها در عرصه باشگاهی با این تیم بازی و برای هما مربیگری کرد. او بخشی از دوران اوج تیم بسکتبال هما را با عده ای از جوانان وقت در اواخر دهه هفتاد پایه ریزی کرد.سامان ویسی یکی از همان جوانانی بود که در هما پدیده شد. حمید کاشانی، شهیار شاهنده ، علی مینایی ، امیر ملکی ، محمد ثنایی ذاکر ، فرخ دانش نیا ، محمد عابدینی ، هادی عامری و بسیاری دیگر در آن سال ها برای قره خانی در تیم هما به میدان رفتند. قره خانی حدود بیست روز پیش به دنبال ناراحتی ریه به بیمارستان مراحعه کرد و بعد از چند روز که بیماری اش تشدید شده بود به کما رفت و سرانجام بعد از چند روز مبارزه با مرگ تسلیم سرنوشت شد.

چند روز پیش هم بازیکنان سابق این مربی به همراه هم تیمی هایش در بیمارستان آذربایجان با او دیدار کردند تا این آخرین وداع آنها باشد.

امیر ایلیاوی، مصطفی هاشمی، ایرج لارودی، احمد محمد پور، نصرت الله جعفریان، محمد کسایی پور، مجید کرمعلی ناظر، علی شکوری، حمید کاشانی، خسرو رضایی، علی نوری، هادی عامری، علی مینایی، محمد فدایی نژاد و  زهره شهمایی از پیشکسوتان و ملی پوشان سابق به عیادت قره خانی رفته بودند.

فردا پیکر مرحوم جعفر قره خانی در شهرستان بهار همدان زادگاه شیرجعفر تشییع و تدفین شود. در آخرین وداع با شیر جعفر بسکتبال ایران قرار است دوستان قره خانی روز جمعه همین هفته در مجلس ختم او در مسجد نبی امیرآباد شمالی از ساعت ۱۸تا ۱۹و ۳۰دقیقه دور هم جمع شوند و یاد و خاطره اش را گرامی بدارند.

همدان ورزش، درگذشت وی را به خانواده او و جامعه بسکتبال و ورزش تسلیت می‌گوید.

 

 

 

 

کاپ

دیدگاه شما

آخرین اخبار