همراه اول
7. شهريور 1394 - 7:41   |   کد مطلب: 24919
والیبال قهرمانی زیر 23 سال جهان - امارات؛
شکست شاگردان اکبری مقابل ایتالیا
تیم ملی والیبال زیر 23 سال ایران در چهارمین دیدار دور مقدماتی خود در مسابقات جهانی رو در روی ایتالیا قرار گرفت و با شکست 3 بر یک مقابل این تیم احتمال صعودش به مرحله بعد کمرنگ شد.

به گزارش همدان ورزش به نقل از خبرگزاری فارس، دو تیم ملی والیبال زیر 23 سال ایران و ایتالیا در چهارمین دیدار دور مقدمانی رقابت های جهانی از ساعت 14:30 به مصاف یکدیگر رفتند. نتیجه این دیدار در تعیین سرنوشت صعود کنندگان تیم های برتر گروه A مسابقات تاثیر مستقیم داشت و به نوعی این دیدار فینالی برای حضور در جمع 4 تیم برتر جهان بود.

پیمان اکبری جواد حسین آبادی، فردین قلعه وند، پوریا فیاضی، علیرضا نصراصفهانی، محمد فلاح و سجاد دهنوی را به عنوان شروع کنندگان بازی به میدان فرستاد و رسول شهسواری لیبرو تیم بود. بازی با سوت داور پورتوریکویی آغاز شد و بازیکنان ایرانی در حالی بازی را شروع کردند که با توجه به برگزاری این دیدار در روز تعطیل، هموطنان مان بیش از هر روز دیگری صندلی های سالن را پر کرده بودند و جوی کاملا ایرانی بر ورزشگاه النصر حاکم بود.

بازی از ابتدا نزدیک آغاز شد و تا انتهای ست 2 تیم یک به یک امتیازات را به سود خود می کردند تا اینکه داور پورتوریکویی در اشتباهی عجیب، در امتیاز 23 بر 23 و در حالیکه ایران در موقعیت دریافت اول بود خطای آرایش تیمی کشورمان را گرفت و امتیازی نا عادلانه را به ایتالیا تقدیم کرد تا ست اول را ایران با نتیجه 25 بر 23 واگذار کند.

شاگردان پیمان اکبری برای امیدواری صعود از این گروه به دور نیمه نهایی مسابقات نیاز جدی به پیروزی در این دیدار داشتند و بازیکنان ایران به همین دلیل تمام تمرکز خود را در ست دوم در زمین گذاشتند و عملکرد خوب آنها تاثیر جدی بر عملکرد حریف داشت به طوریکه هر چه قدر ایران حساب شده عمل می کرد، ایتالیایی ها بازی پراشتباهی را از خود ارائه دادند و همین موضوع دلیلی شد تا ایران ست دوم را بانتیجه 25 بر 15 پیروز شود اما دقیقا همین شرایط برای تیم کشورمان در ست سوم به وجود آمد و بازی کم اشتباه ایتالیایی ها ایران را به انجام خطاهای فردی مجبور می کرد به طوریکه ست سوم با امتیازات 25 بر 17 به سود حریف شد.

اتفاق ناگوار بازی برای ایران مصدومیت محمد فلاح، دفاع وسط کشورمان در ست دوم بود که بازی خوبی را از خود ارائه می داد و در روند نتیجه گیری ایران تاثیر بسیاری داشت. با خروج او از میدان تیم ایران کمی ناهماهنگی گریبان گیر نظام تیمی کشورمان شد.

ست چهارم، ست سرنوشت ساز بازی با برتری ایتالیایی ها آغاز شد و در همان ابتدا اختلافی 4 امتیازی بین دو تیم ایجاد شد که همین موضوع کار را برای پیروزی سخت کرد. شاگردان پیمان اکبری در مقاطعی از بازی به حداقل اختلاف امتیازی با حریف می رسیدند اما نتوانستند در نهایت با وجود بازی خوب و نزدیک شان حریف را در این ست شکست دهند.

این بازی در نهایت با نتیجه 3 بر یک و با امتیازات 25 بر 23، 15 بر 25، 25 بر 17، 26 بر 24 به سود ایتالیا به اتمام رسید.

ایران فردا در آخرین دیدار دور مقدماتی خود ساعت 17:30 به مصاف مصر خواهد رفت.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار