همراه اول
8. شهريور 1394 - 7:51   |   کد مطلب: 24946
پس از کسب عنوان نایب قهرمانی جهان؛
اعضای تیم ملی کشتی فرنگی نوجوانان به کشور بازگشتند
اعضای تیم ملی کشتی فرنگی نوجوانان پس از کسب عنوان نایب قهرمانی جهان بامداد امروز (شنبه) به کشور بازگشتند.

به گزارش همدان ورزش به نقل از خبرگزاری فارس، در پایان این رقابت‌ها که روزهای سوم و چهارم شهریورماه با حضور 40 کشور در شهر سارایوو کشور بوسنی و هرزگوین برگزار شد تیم ایران توسط پویا دادمرز، امین کاویانی‌نژاد و امین میرزازاده در اوزان 42، 58 و 100 کیلوگرم صاحب مدال طلا شد و با کسب 41 امتیاز پس از تیم روسیه عنوان و بعد از 18 سال نایب قهرمانی جهان را از آن خود کرد.

رقابت‌های کشتی فرنگی نوجوانان جهان از سال 1995 در تقویم اتحادیه جهانی کشتی (فیلا پیشین) قرار گرفت و تیم ایران به جزء اولین دوره این مسابقات در سایر دوره ها شرکت کرده است. این مسابقات بین سال‌های 1995 تا 1999 برگزار شد که تیم ایران در سال 1997 با اختلاف امتیازی با روس‌ها به مقام نایب قهرمانی رسید، البته این رقابت‌ها در سال 1996 به میزبانی ایران برگزار شد، که تیم کشورمان قهرمان شد.

این مسابقات مجددا از سال 2011 میلادی آغاز شد که در این پنج سال نیز تیم ایران در سال 2011 به مقام سوم دست یافت و در سال گذشته نیز این عنوان را تکرار کرد. به این ترتیب عنوان نایب قهرمانی ایران در بوسنی و هرزگوین پس از 18 سال در این رقابت‌ها به دست آمد، البته از نظر کسب مدال، تیم ایران در رقابت‌های جهانی بوسنی هرزگوین با کسب سه مدال طلا، بهترین نتیجه را پس از مسابقات جهانی سال 1996 به دست آورد.

در هر صورت کسب عنوان نایب قهرمانی آنهم با کسب 3 مدال طلا، در رشته کشتی فرنگی، نتیجه خوبی است، البته کسب نشدن مدال در 7 وزن و امتیاز در 4 وزن که سبب فاصله امتیازی با روس‌ها شد، موضوعی است که می‌تواند از سوی مراجع مرتبط مورد بررسی قرار گیرد تا در مسابقات سال‌های آینده امتیاز و افتخارات بیشتری در رده سنی نوجوانان به دست آید.

اعضای تیم اعزامی پس از حضور در این رقابت‌ها بامداد امروز (شنبه) از طریق فرودگاه امام خمینی (ره) وارد کشور شدند و مورد استقبال حمید بنی تمیم دبیر و جمعی از مسئولان فدراسیون کشتی قرار گرفتند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار