همراه اول
12. شهريور 1394 - 11:28   |   کد مطلب: 25060
دانشجویان شرکت کننده در المپیاد ورزشی پیام نور سفیران فرهنگی همدان خواهند بود
صفی‌الله صفایی گفت: المپیاد ورزشی فرهنگی دانشجویان دختر دانشگاه‌های پیام نور با رویکرد ورزشی و فرهنگی انجام می‌شود دانشجویان شرکت کننده در المپیاد ورزشی پیام نور سفیران فرهنگی همدان خواهند بود

به گزارش همدان ورزش؛رئیس دانشگاه پیام نور همدان در نشست خبری هفتمین المپیاد ورزشی دانشجویان دختر دانشگاه پیام نور با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و تبریک هفته دولت به دولتمردان اظهار کرد: استقبال باشکوه مردم استان همدان از رئیس جمهور و کاروان دولت نشان از همدلی و همزبانی مردم با دولتمردان بود و بیانگر همسو بودن مردم با اهداف و شعار‌های دولت است.

وی با بیان اینکه کار رسانه‌ها در انعکاس اخبار استقبال کم‌نظیر مردم از کاروان دولت بسیار مهم و ستودنی بود، افزود: همدان یکی از استان‌های برجسته در اطلاع‌رسانی است که امتیاز مهمی در اطلاع‌رسانی سریع و دقیق اخبار المپیاد ورزشی و فرهنگی دانشجویان دارد.

رئیس دانشگاه پیام نور همدان با بیان اینکه دانشگاه پیام نور همدان سابقه برگزاری مسابقات را در سال‌های گذشته داشته است، گفت: دانشگاه پیام نور مرکز همدان برگزاری نخستین المپیاد، میزبانی مسابقات بسکتبال دانشجویان و مسابقات والیبال دختران را در کارنامه خود دارد.

وی ادامه داد: استان همدان ظرفیت‌های بسیاری در زمینه‌های مختلف دارد و در این المپیاد که دانشگاه‌ پیام نور میزبان یک‌هزار و 500 دانشجو به همراه داوران از 31 استان کشور در 10 رشته ورزشی است سعی بر استفاده از ظرفیت‌های موجود برای معرفی هر چه بیشتر استان شده است.

صفایی خاطر‌نشان کرد: ما با اعتقاد بر حقوق اجتماعی زنان و توانایی بانوان برای حضور در عرصه‌های مختلف خواستار برگزاری مسابقات المپیاد دختران در استان شدیم.

وی افزود: هماهنگی لازم با نهاد‌ها و سازمان‌های مربوط صورت گرفته و استانداری، فرمانداری، شهرداری و اداره کل ورزش و جوانان سازمان‌های مرتبط در برگزاری المپیاد هستند.

رئیس دانشگاه پیام نور همدان یاد‌آور شد: از سالن‌های ورزشی دانشگاه بوعلی‌، دانشگاه آزاد، دانشگاه پیام نور و اداره کل ورزش و جوانان در برگزاری این مسابقات استفاده خواهد شد.

وی مدیریت و مسئولیت برگزاری این المپیاد را با یکی از بانوان استان دانست و گفت: نرگس شکوهی مسئولیت برگزاری المپیاد را بر عهده دارد و رسالت مهم خبرنگاران در این المپیاد اطلاع‌رسانی از آغاز رقابت‌ها تا پایان المپیاد است.

صفایی اظهار کرد: ساعت 16 هفدهم شهریور‌ماه با برگزاری مراسم افتتاحیه در مجموعه فرهنگی ورزشی امام علی(ع) المپیاد به صورت رسمی با حضور ورزشکاران آغاز می‌شود.

وی ادامه داد: در مراسم افتتاحیه به احتمال زیاد وزیر ورزش و جوانان، معاونان وزیر و جمعی از مسئولان استانی و رئیس دانشگاه پیام نور کشور حضور خواهند داشت.

رئیس دانشگاه پیام نور همدان با تأکید بر اینکه دانشجویان حاضر در المپیاد سفیران فرهنگی هستند، بیان کرد: معرفی جاذبه‌های فرهنگی و توریستی استان به سراسر کشور یکی از اهداف برگزاری این المپیاد است.

وی تصریح کرد: سفال لالجین کاپ اهدایی به تیم‌ها و ورزشکاران برتر است که به منظور معرفی صنایع‌دستی استان به سایر استان‌ها و رونق کسب و کار صنایع‌دستی است.

صفایی با بیان اینکه در کنار بعد ورزشی المپیاد بعد فرهنگی نیز پیگیری می‌شود، افزود: همایش ملی مدیریت رویداد‌های ورزشی همزمان با برگزاری المپیاد ورزشی برگزار خواهد شد و مقالات رسیده به همایش نیز در مجلات علمی منتشر می‌شود.

وی تصریح کرد: دانشگاه پیام نور در کنار عملکرد آموزشی رویکرد خوبی نسبت به برنامه‌های فرهنگی دارد.

رئیس دانشگاه پیام نور همدان در بخش دیگری با اشاره به سایر برنامه‌های دانشگاه پیام نور در سال جاری افزود: برگزاری همایش بین‌المللی میر‌سید‌علی در مهر‌ماه، برگزاری همایش کم‌آبی و برون‌رفت از از بحران آب 28 و 29 مهر‌ماه در مرکز پیام نور کبودراهنگ، حضور در نمایشگاه بین‌المللی در بحث کارآفرینی، برگزاری همایش ملی شیمی در شهریور‌ماه و برگزار کرسی هم‌اندیشی دانشجویان سراسر کشور از برنامه‌های شاخص این دانشگاه در سال جاری است.

وی با بیان اینکه مراسم اختتامیه المپیاد نیز برگزار می‌شود، تأکید کرد: مراسم افتتاحیه باشکوه‌تر از مراسم اختتامیه خواهد بود و در اختتامیه از تیم‌ها و نفرات برتر قدردانی می‌شود.

صفایی با تأکید بر اینکه تمام هزینه‌های المپیاد از مرکز تهران تأمین شده است، بیان کرد: استان در برگزاری این المپیاد هزینه‌ای نکرده و این امتیازی برای مدیران استان است.

دیدگاه شما

آخرین اخبار