همراه اول
22. شهريور 1394 - 0:05   |   کد مطلب: 25160
یکی از کوهنوردان حرفه ای همدان عنوان کرد:
صعود کوهستان غیرت و فرود آن فروتنی را برای انسان به دنبال دارد
یکی از کوهنوردان حرفه ای همدان با اشاره به فواید بی شمار ورزش کوهنوردی در جسم و روح انسان، گفت: صعود کوهستان غیرت و همت و فرود کوهستان نیز فروتنی را تعلیم می دهد.

به گزارش خبرنگار همدان ورزش، ورزش کوه نوردی امروزه در بین افراد مختلف، با سنین مختلف جایگاه خاص خود را پیدا کرده است.

این ورزش علاه بر ایجاد بدنی سالم، می تواند باعث ایجاد روحیه ای شاد و به وجود آمدن حس اعتماد به نفس در افراد گردد.

برخی بر این باورند که کوه نماد ایستادگی و قدرت است، از همین رو این ورزش را به عنوان رشته مورد علاقه خود در سطح حرفه ای دنبال می کنند.

یعقوبی یکی از کوهنوردان حرفه ای همدان است که از دوران نوجوانی این ورزش مفرح و پرجنب و جوش را به عنوان رشته ورزشی اصلی خود انتخاب کرده است.

وی در گفتگو با خبرنگار همدان ورزش، از علاقه خود به ورزش رزمی نیز سخن به میان آورد و گفت: به ورزش های رزمی نیز علاقه بسیاری دارم اما بیشترین وقتم را برای کوه نوردی صرف می کنم.

وی پایه و اساس تفکر در هر کوهنورد را متفاوت دانست و، اضافه کرد: یک کوهنورد قطعا می تواند ایده های خوب خود را از طبیعت کوهستان استخراج نماید.

این کوهنورد همدانی عنوان داشت: هر انسانی می تواند با استفاده از صلابت  و در عین حال آرامش کوه راه رسیدن به قله های معرفت انسانی را برای خود هموار سازد.

یعقوبی ابراز داشت: وسعت دید یک کوهنورد باید به دور از تعصبات جامعه شهرنشینی باشد تا بتواند با استفاده از این فرصت به دست آمده از هر نظر سازندگی زندگی خود را رغم بزند.

وی تصریح کرد: هدف کوهنوردان تنها نباید به صعود معطوف شود، چرا که کوهستان با طبیعت زیبایش می تواند به انسان درس بزرگ خداشناسی نیز بدهد.

این کوهنورد همدانی افزود: در کنار درس بزرگ خداشناسی، کوهستان می تواند درس فروتنی و محبت را نیز به افراد منتقل کند.

یعقوبی با اشاره به هیجان کوهستان، اظهارداشت: این ورزش مفرح در کنار شجاعت جسارت را نیز می طلبد و ورزشکار باید بسیار مراقب باشد که طبیعت کوهستان جسارت او را به حماقت تبدیل نکند.

وی با تاکید بر اینکه کوهستان نیز همانند برخی از اصول نظامی اشتباهی را نمی پذیرد، ادامه داد: باید در کوهستان بسیار عاقلانه عملکرد، چرا که اولین اشتباه یک فرد می تواند آخرین اشتباه وی باشد.

این ورزشکار با اشاره به فضایل کرامت انسانی، تصریح کرد: تعامل در کوه یک اصل اجتناب ناپذیر است که باعث می شود همه افراد گروه از منیت ها فاصله گرفته و یکی از مهم ترین فضایل انسانی که همان فروتنی است را به خوبی فرا بگیرند.

یعقوبی اضافه کرد: کوهستان درکنار تعلیم این مفاهیم به اشخاص حس نوع دوستی و کمک به هم نوعان را نیز به خوبی به متربیان خود آموزش می دهد.

وی گفت: صعود کوهستان غیرت و همت و فرود کوهستان نیز فروتنی را تعلیم می دهد.

این کوهنورد همدانی با تاکید بر حفظ محیط زیست طبیعی در هر نقطه ای از کشور، اظهارکرد: کوهنوردان حافظان همیشگی محیط زیست هستند و این مهم را نیز به خانواده خود تعمیم می دهند.

یعقوبی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به طبیعت بکر کوهستان های ایران، عنوان داشت: هر انسانی اگر تمام عمر خود را به گردش در کوهستان بگذراند قطعا هیچ وقت بیهوده ای را تلف نکرده است، چرا که کوهستان همیشه در خود تازگی هایی را جای داده است.

وی با اشاره به اولین و شیرین ترین صعود خود به قله الوند در سی سال پیش، ابراز کرد: در این مدت سی سال توانسته ام اکثر کوه های مطرح ایران را با موفقیت فتح نمایم.

این کوهنورد همدانی در پایان خاطرنشان کرد: در سی سال پیش که من در حدود یازده سال بیشتر سن نداشتم صعود به الوند توانست به شیرین ترین خاطره زندگیم تبدیل شود، چرا که در آن زمان با آن امکانات اندک این امر یک پیروزی بزرگ تلقی می شد.

انتهای پیام/

دیدگاه‌ها

عرض تبریک به این ورزشکار عزیز و گرامی کشورمان ایران
http://newsroom.dana.ir/News/438685.html جهت استفاده در این امر خیر با ما شریک باشید.

دیدگاه شما

آخرین اخبار